Roboti polako, ali sigurno sve više ulaze u naše živote. Osim na radnim mjestima, skladištima i tvornicama gdje su već zamijenili ljude, sve su popularniji i kućanski roboti, ponajviše robotski usisavači. Robote za usisavanje popularizirao je iRobot sa serijom usisavača Roomba, a danas brojne kompanije u svojoj ponudi imaju takve male robote. Robotske usisavače moguće je programirati da, dok su ljudi na poslu, srede kuću i sami se vrate na svoju stanicu na punjenje, odnosno s većinom njih danas je moguće upravljanje putem mobilne aplikacije.
Iako se Roombe mogu koristiti i bez interneta pritiskom na tipku na samom uređaju, putem aplikacije korisnici mogu s udaljenog mjesta aktivirati robota, odrediti koju će prostoriju čistiti i slično, a upravo putem aplikacije mnogi danas koriste svoje robotske usisavače. No prije nekoliko dana robotski usisavači otkazali su poslušnost te su prestali raditi. O problemima Roombi koje su samo odjednom prestale raditi dio je korisnika pisao na Twitteru, pri čemu je najupečatljiviji bio komentar: “Dobro došli u budućnost”. Jasno je kako ćemo u budućnosti sve više ovisiti o automatizaciji i robotizaciji, a ova je situacija dobar pokazatelj što će se dogoditi kada, iz nekog razloga, roboti otkažu poslušnost.
Razlog zbog kojeg korisnici više nisu mogli upravljati Roombama putem aplikacije jest problem s Amazonovom cloud infrastrukturom zbog čega neko vrijeme brojne stranice i servisi nisu bili dostupni. O Amazonovom oblaku ovise i Ringovi proizvodi poput pametnih zvona na vratima koji su prilično popularni u SAD-u te su, zbog istog problema i ona prestala raditi.
Srećom, problem je brzo riješen te su web-stranice koje nisu bile dostupne poput npr. Washington Posta ubrzo ponovno proradile, kao i pametna zvona i robotski usisavači.
Izvor: BBC