Fakultet organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu objavilo je kako im je dodijeljen novi međunarodni Erasmus+ projekt pod nazivom Innovating Learning Design in Higher Education (iLed), a koji će voditi prof. dr. sc. Blaženka Divjak. Kako su pojasnili, projekt će se provoditi u sklopu Suradničkih partnerstva u visokom obrazovanju, s proračunom većim od 3 milijuna kuna (400.000 eura) i u trajanju od tri godine.
Uz FOI, u projekt je uključen i Medicinski fakultet sa Sveučilišta u Zagrebu, a sudjelovat će i međunarodni partneri iz triju europskih država: Sveučilište J. W. Goethea iz Frankfurta (Njemačka), Sveučilište Oulu (Finska) te Otvoreno sveučilište (Ujedinjeno Kraljevstvo).
Dodaju kako će se u sklopu projekta nastaviti razvoj inovativnog koncepta i široko prihvaćenog alata za dizajn učenja Balanced Learning Design Planning, koji je započet u sklopu ranijih projekata FOI-ja. Radi se o alatu koji je utemeljen na suvremenim istraživanjima, teorijama i praksama, a polazi od ishoda učenja i načela usmjerenosti na studenta te primjene analitika učenja. Alat je, iako je još u pilot fazi, već javno dostupan i koristi se u izradi više od 200 kolegija i tečajeva u više u 20 zemalja svijeta.
Ovaj projekt pokazuje da FOI s partnerima radi iskorak u inovacijama koristeći interdisciplinarne pristupe u razvoju novih koncepata i alata konkurentnih na svjetskoj razini. Uključuje interdisciplinarna znanja i vještine partnera u području edukacijskih tehnologija i znanosti, matematike (analitike), informatike (dizajn i izrada alata) radi poticanja suvremenog načina učenja, ističe prof. Divjak.
Uz poticanje daljnje primjene inovacija (koncepata te pripadajućih algoritama i alata) u dizajnu učenja, ističu na FOI-u, projektom će se na međunarodnoj razini, potaknuti zajednička primjena dizajna učenja u virtualnim okruženjima, fleksibilnost u učenju, kao i unapređenje kompetencija nastavnika u visokom obrazovanju za primjenu digitalnih pedagogija (kroz Massive Open Online Courses).
Uz ključne naglaske na dizajnu učenja i analitikama učenja, projektom će se poduprijeti i razvoj i primjena mikrokvalifikacija i digitalnih certifikata, kao važnih inicijativa u području obrazovanja na razini Europske unije.