Mnogi su na prisilan način tijekom ove godine naučili da se svašta može napraviti s udaljenog mjesta. Može se raditi i učiti iz svoja četiri zida, hrana se može kupovati na online tržnicama, a i hrvatska birokracija uvidjela je da stvari mogu funkcionirati bez gomile papira i pečata. U razdoblju novog normalnog, a i nakon korone, neke stvari više neće biti iste te će oni koji su spoznali pogodnosti rada od kuće, a ako im to njihovo radno mjesto i poslodavac dopuste, nastaviti raditi iz udobnosti svog doma. Također, mnogi se više neće vratiti na staro i vrijeme trošiti po trgovinama i tržnicama, već će nastaviti s kupovinom putem interneta.
Jedna od posljedica takvih promjena jest da će ljudi imati više vremena za sebe jer više neće gubiti vrijeme za odlazak na posao ili šoping. Također, kako neće morati putovati na posao i neće tako često ići u kupovinu, manje će voziti automobile. Dio njih vjerojatno neće ni kupiti automobil, dok će ga drugi puno rjeđe koristiti pa bi u slučaju takva scenarija mogli očekivati manji broj vozila na cestama.
Ekipa iz KPMG-a odlučila se pozabaviti ovom temom te su proveli istraživanje o smanjenju broja automobila nakon korone na američkim cestama. Iako je riječ o podacima koji se odnose na SAD, sličan scenarij mogli bi zamisliti i u drugim zemljama.
Prema njihovim predviđanjima, nešto manje od 40 posto svih poslova u SAD-u moglo bi se raditi od kuće, dakle riječ je o desecima milijuna ljudi koji više ne bi putovali na posao i u takvom scenariju s američkih cesta moglo bi "nestati" čak do 14 milijuna automobila. Naravno, riječ je o teoretskim brojkama te mnogi poslodavci iz različitih razloga neće dopustiti da njihovi zaposlenici, umjesto u uredima, rade od kuće.
Dio kompanija poput Facebooka, Slacka i Twittera već je dopustio zaposlenicima koji žele i koji imaju takve poslove da mogu stalno raditi od kuće, dok su ostale velike kompanije poput Applea, Googlea, Microsofta i drugih produžile vrijeme rada od kuće do kraja ove godine. Ne treba se čuditi ako i te, ali i brojne druge tvrtke s vremenom svojim zaposlenicima koji to budu htjeli omoguće da u potpunosti rade od kuće ili da dio radnog vremena provode u uredu, a dio kućnom uredu. Takva promjena, u kombinaciji sa sve većom popularnosti online šopinga trebala bi utjecati na smanjenje broja vozila na cestama.
Dio stručnjaka iz automobilske industrije već godinama govori o promjenama navika korisnika koje možemo očekivati u budućnosti i koji će, umjesto kupovine, sve češće unajmljivati automobile samo onda kad su im potrebni ili će se koristiti uslugama taksi-servisa poput Ubera. Za dio njih pandemija i spomenute promjene samo bi mogli ubrzati taj proces.
Izvor: We forum