Jedan od najvažnijih koraka za zemlje koje žele postići nultu emisiju stakleničkih plinova do 2050. godine jest zamjena vozila koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem s vozilima na alternativan, odnosno čisti pogon. Iako neke kompanije eksperimentiraju i s vodikom, danas je jasno kako će većinu automobila budućnosti pokretati električni motori.
Put do elektrifikacije nije jednostavan i brojni su izazovi pred prelaskom na struju, od visoke cijene samih vozila i kapaciteta baterija do (trenutačno) malog broja punionica i brzine punjenja. No usprkos tome, sve ukazuje na to da se dani benzinaca i dizelaša bliže kraju, a sada je i sve jasnije kada će to biti. Dio proizvođača automobila već je najavio kada će prestati s proizvodnjom automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, a isto su najavile i neke države. Velika Britanija zabranit će njihovu prodaju nakon 2030., a Norveška čak pet godina prije toga.
Posljednja u nizu država koja se odlučila na takav potez je Kanada. Jučer je premijer Justin Trudeau najavio kako će zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša od 2035. godine. Od te godine u Kanadi moći će se prodavati samo automobili i kamioni s nultom emisijom stakleničkih plinova. Kako bi postigli taj cilj i olakšali tranziciju, tijekom godina najavit će nove investicije i predstaviti regulativu koja bi trebala pomoći u potpunoj elektrifikaciji do sredine sljedećeg desetljeća.
Također, jasno je kako će Kanada morati napraviti i neke druge korake koji se odnose na poticaje za kupovinu električnih vozila (danas je udio automobila s električnim motorima u ukupnoj prodaji automobila samo 3,5 posto), kao i na razvoj infrastrukture, odnosno postavljanju velikog broja stanica za punjenje.
Izvor: Reuters