Facebook je, htjeli mi to priznati ili ne, postao najveća društvena mreža na svijetu. A to znači i da drži monopol na tom tržištu. No, kako izbjeći optužbe za monopol među društvenim mrežama, ako si najveći i najpopularniji?
Pitate li Facebook, veoma jednostavno. Kako navodi Washington Post, Facebook je, u želji da izbjegne tužbe za kršenje pravila ponašanja na tržištu i monopol, ponudio drugim tehnološkim kompanijama da naprave konkurentske društvene mreže na temelju Facebookovog koda. Naravno, sve bi bilo dogovoreno kroz ugovore o korištenju koda.
Ono što je posebno zanimljivo je da su Facebookovi odvjetnici takav aranžman ponudili samo nekoliko dana prije no što su državni tužitelji američkih saveznih država podigli zajedničku tužbu protiv Facebooka zbog povlaštenog položaja na tržištu.
Washington Post navodi kako to nije jedina ideja koju su u Facebooku imali kako bi izbjegli tužbu. Tako su stvorili plan koji bi trebao pokriti sljedećih 10 godina Facebookovog rada, a koji predviđa stvaranje proizvoda kroz koji bi se plaćalo stvarateljima sadržaja (influencerima, poznatim osobama i sličnima) za personalizirane video poruke, baš kao što je to moguće na popularnoj aplikaciji Cameo.
Druga se ideja oslanja na Facebookov plan za ujedinjavanje različitih komunikacijskih aplikacija (Instagram, Messenger i WhatsApp) na jednu komunikacijsku platformu. Osim što bi tako bolje mogli kontrolirati tko se dopisuje s kim, otežali bi potencijalno razbijanje Facebooka na manje kompanije.
U svakom slučaju čini se kako su tužbe dobro prestrašile ekipu u Facebooku. Što će na kraju biti s tim tužbama i Facebookom, teško je prognozirati. No, analitičari sumnjaju da bi moglo doći do razbijanja Facebooka. On je jednostavno prevelik za to.
Izvor: Washington Post