U Poslovno tehnološkom inkubatoru u Krapini se održana je konferencija pod nazivom „Social Impact Boost“ u organizaciji Poduzetničkog centra Krapinsko-zagorske županije d.o.o. i Zagorske razvojne agencije.
Konferencija se organizirala uz financijsku potporu Saveza Alpe Jadran, projekta ENTER, projekta Business Point Zagorje te projekta Poslovno-tehnološki inkubator Krapinsko-zagorske županije, a koji su financirani sredstvima iz fondova Europske unije.
Helena Matuša iz ZARA-e naglasila je kako je Krapinsko-zagorska županija okupila prvu mentorsku mrežu za pomoć poduzetnicima početnicima u sklopu projekta ENTER - Entrepreneurship for employment.
Imamo mentore iz različitih područja od marketinga i prava do brandinga i trgovine koji pomažu timovima u ostvarenju njihovih ciljeva. Tome ide u prilog i pobjeda startup tima Farseer na natjecanju Podim DX Pitching Competition koji će podijeliti svoja iskustva, rekla je Matuša te dodala kako postoji mnogo prepreka u razvoju poduzetničkih ideja o kojima žele otvoreno razgovarati. Poduzetnici najčešće svoje hobije, ideje, strasti i želje pretvaraju u poduzetnički pothvat, ali tad shvate da je tržište nemilosrdno i strukturirano pa često dožive neuspjeh te razočaranje.
Konferencija je bila usmjerena na sve poduzetnike bez obzira razmišljaju li o pokretanju poslovanja, jesu li tek započeli ili su veterani u svom biznisu. Trenutno deset timova surađuje sa deset mentora u različitim područjima poslovanja, a imaju podršku Poduzetničkog centra Krapinsko-zagorske županije, Zagorske razvojne agencije te Krapinsko-zagorske županije, stručnjaka s Ekonomskog fakulteta iz Zagreba te iz Poslovnog kluba iz Štajerske.
Marijana Šarolić Robić je odvjetnica koja je od sada bila mentorica za četiri tima pri njihovim osnivanjima.
Današnja konferencija je prilika da se timovi međusobno upoznaju, postanu svjesni zajedničkih problema, da upoznaju mentore i investitore te približe široj javnosti. Ovo je najbolje vrijeme za poduzetnike, jer ako u njima postoji taj „drive“, ta strast da pokušaju nešto svoje, ovo je pravo vrijeme. Promjena koja je normalna u poduzetničkom životu, sada je normalna i u cijelom društvu. Treba krenuti, pokušati, okružiti se pametnim ljudima i isprobati svoj san, rekla je Šarulić Robić.
Romana Kerep, zamjenica voditelja ureda WBAF –a istaknula je kako je cilj konferencije osvijestiti koncept društveno odgovornog poslovanja kod poduzetnika početnika – kako kreirati dodanu vrijednost za klijente, ali i poslovati u skladu s održivim razvojem zajednice. Želimo im pomoći da budu osnaženi i da postanemo centar za sva poduzetnička pitanja u regiji, hot spot poduzetništva, posebno oko teme društvenog učinka.
Kroz prijenos prakse od „iskusnih i starih“ te akademske zajednice na „mlade“ poduzetnike, uz primjere iz različitih međunarodnih poduzetničkih ekosustava, otvoreno se govorilo o metodama i skrivenim tajnama uspjeha, ali se pri tome demistificirao i neuspjeh. Gosti-predstavnici partnera održali su predavanja o aktualnim temama:
Rüdiger Wetzl-Piewald iz Austrije o društvenom učinku svog biznisa i kako njima upravljati,
Jose Antonio Morales iz IDEC Bled School of Management o najboljim praksama u industrijama/sektorima i Renata Brkić iz Feelsgood Capital Partners o tome kako se mjeri i uspoređuje društveni učinak.
U sklopu konferencije održala su se i dva Coffee chata koji se financiraju iz projekta „ENTER - Entrepreneurship for employment“ pod vodstvom prof.dr.sc. Mislav Ante Omazić s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Na prvom chatu pod nazivom „Ugrađivanje društvenog učinka u biznis“ panelisti su bili Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, Nataša Kalauz bivša direktorica Odjela za trgovine i investicije Britanskog veleposlanstva u Hrvatskoj, trgovinski ataše, a danas konzultantica, Rüdiger Wetzl-Piewald iz Social Business Cluba Styria, Branka Aralica iz Business Incubatora iz Slovenije te Tina Sirotić iz Erste Banke. Chat je otvorio različite teme te su sudionici razmijenili mišljenja o tome koja je uloga tvrtke u modernom društvu, kako će se ona razviti te da li je društveni učinak samo „šlag na torti“ ili obveza u modernom poslovanju. Zaključeno je kako nema poslovanja bez učinka na društvo i okoliš, no ljudi ih još uvijek nisu dovoljno svjesni.
Na chatu je istaknut problem mjerenja društvenog učinka i manjak transparentnosti oko istog koji utječe na dugoročna ulaganja, koji se nadovezao na drugi Coffee chat „Kako se mjeri i uspoređuje društveni učinak“. Društveno poduzetništvo predstavlja oblik poslovanja vođen primarno društvenim ciljevima te stvaranjem pozitivnog društvenog i okolišnog učinka. Ono može značajno doprinijeti ostvarenju strateških ciljeva, poglavito u povećanom zapošljavanju, kreiranju novih proizvoda i konkurentnosti, ali i očuvanju okoliša bioraznolikosti kroz poslovanje za društvenu dobrobit. U današnje je vrijeme sve više prisutna potreba za većom transparentnošću i objavljivanjem informacijama o aktivnostima pa je i realna potreba za metodama za mjerenje i izvještavanje pa tako i u mjerenju društvenog učinka poslovanja.
Na radionici za poduzetnike početnike, sudionicima – startupovima su iskusni stručnjaci i partneri konferencije iznijeli svoja iskustva i davali savjete o tome kako kreirati društveni učinak.
Nakon konferencije održalo se otvoreno druženje uz večeru uz Fu** Up Night program na kojem su poslodavci bez zadrške ispričali svoju poslovnu priču ističući sve probleme i prepreke s kojima su se susreli na svom poduzetničkom putu. Razgovaralo se i o tome kako kreirati određenu vrijednost sa svojom tvrtkom za društvo, kako ju mjeriti i kvantificirati te ugraditi u svoje poslovanje bilo da krećete od nule ili ste u visokoj fazi razvoja poduzeća.