Od početka izbijanja pandemije novog koronavirusa u potpunosti su poremećeni globalni lanci opskrbe i to su razdoblje obilježile nestašice i kašnjenja proizvoda i komponenata. Iako se činilo kako je svijet na putu oporavka te da će se, barem kada su u pitanju čipovi nužni za elektronske uređaje i automobile, tržište ustabiliti, pojavili su se novi problemi.
Prvi je rat u Ukrajini čiji se učinak već osjeti u automobilskoj industriji (čini se kako će najgori učinak biti na tržištu hrane na kojem se mogu očekivati velike nestašice i poskupljenja), a drugi problem ponovno je vezan uz - Covid. Ukrajinski sukob, kao i pad brojki u zadnje vrijeme “izgurali” su novi koronavirus u drugi plan, no u nekim dijelovima svijeta brojke ponovno počele rasti.
S obzirom na to da se pokazalo da je SARS-CoV-2 ne može u potpunosti uništiti te da se vraća u valovima, dio stručnjaka smatra kako je jedino rješenje naučiti živjeti s virusom, bez nametanja ograničenja, zaključavanja i slično. S takvim se pristupom ne slažu Kinezi te za njih širenje ovog virusa znači i nove restrikcije i novi oblik lockdowna.
Nakon što su se slučajevi korone pojavili u “kineskoj Silicijskoj dolini” Shenzhenu, vlasti su počele s masovnim testiranjima stanovništva, ukinut je javni prijevoz te se ljudima savjetuje rad od kuće. Tako nešto nemoguće je u tvornicama u kojima se na malom prostoru nalazi veliki broj ljudi pa je dio takvih tvornica privremeno stao s radom.
Među inim, ugašena su postrojenja Foxconna u kojima se proizvode dijelovi za tehnološke kompanije poput Applea i Samsunga, što znači nove probleme s opskrbnim lancima i isporukama proizvoda. Osim Foxconna i brojne druge tvrtke morale su pauzirati s proizvodnjom, među njima i Unimicron Technology, jedan od Intelovih dobavljača komponenata.
Apple i Intel još nisu odgovorili na medijske upite oko utjecaj lockdowna na njihovo poslovanje, a problem je što nije poznato koliko će novo kinesko zaključavanje trajati, odnosno koliko dugo će stati proizvodnja u tvornicama.
Izvor: The Verge