Čini se kako će Facebook još dugo vremena osjećati posljedice skandala s Cambridge Analyticom – dosad su već izgubili oko 80 milijardi dolara tržišne vrijednosti, navodno su odgodili predstavljanje pametnog zvučnika dok se situacija ne raščisti, a Mark Zuckerberg postao je metom velikih napada i kritika korisnika njegove mreže, ali i političara.
Upravo političari od njega traže pojavljivanje pred nadležnim političkim tijelima u SAD-u i Velikoj Britaniji kako bi im kao izvršni direktor Facebooka odgovorio na brojna (neugodna) pitanja – dok je ipak pristao svjedočiti pred američkim Kongresom, odbio je doći u Veliku Britaniju i svjedočiti pred parlamentarnim odborom ove zemlje. Umjesto njega, na pitanja o ulozi Facebooka u ovom skandalu, zaštiti korisnika i problemima s privatnosti na najvećoj društvenoj mreži na svijetu trebao bi odgovarati šef proizvoda kompanije Christopher Cox.
After listening to Christopher Wylie’s devastating testimony to the DCMS Select Committee it’s probably worth saying that this isn’t just cowardly, it’s completely unacceptable. https://t.co/P2N5C8KFqI
— Tom Watson (@tom_watson) March 27, 2018
Zuckerbergovo odbijanje pojavljivanja u Velikoj Britaniji iznenadilo je političare u toj zemlji, koji smatraju, s obzirom na ozbiljnost situacije, da bi upravo šef kompanije trebao predstavljati Facebook i odgovarati na pitanja parlamentarnog odbora. Neki od njih nisu birali riječi pa su njegov potez prozvali kukavičkim, iznenađujućim i potpuno neprihvatljivim.
Šef povjerenstva britanskog parlamenta Damian Collins rekao je, s obzirom na izvanredne okolnosti, kako je potpuno začuđujuće što se Zuckerberg neće pojaviti pred odborom jer je riječ o pitanjima od fundamentalne važnosti te mu poručuje da još jednom dobro razmisli o tome hoće li ipak doći u Veliku Britaniju – ako mu je zaista stalo do ljudi koji koriste usluge njegove kompanije.
Pritisak na Facebook i Zuckerberga sve je veći, a protiv te kompanije pokrenute su i tužbe investitora, kao i istraga FTC-a te će biti zanimljivo kako će se cijela situacija odvijati u budućnosti – hoće li se nakon istraga i svjedočenja stvari vratiti na staro, uz veću pažnju koju će ova kompanija posvetiti privatnosti (što će uskoro i biti njezina obaveza s obzirom na GDPR, barem u EU) ili će korisnici s vremenom početi napuštati ovu mrežu i okrenuti se alternativnim servisima za komunikaciju i dijeljenje sadržaja.
Izvor: Business Insider