Osnovna škola Vladimira Nazora iz Daruvara i Srednja škola Marka Marulića iz Slatine najinovativnije su škole u Hrvatskoj. Riječ je o školama iz kojih se veliki broj učenika uključio u Digitalni učenički inkubator te uspješno osmislio projekte koji donose novu vrijednost njihovoj zajednici. U Digitalni učenički inkubator iz daruvarske se škole uključilo 58 učenika pod vodstvom triju mentora, a iz slatinske 31 učenik pod vodstvom četiriju mentora.
Ovo nam je prekrasno priznanje! Sretni smo što se cjelokupan trud i rad koji su naši učenici uložili, isplatio, rekla je Kornelija Častek, ravnateljica Osnovne škole Vladimira Nazora iz Daruvara.
U Digitalnom učeničkom inkubatoru, projektu koji potiče razvoj kreativnosti, poduzetnički način razmišljanja i timski rad, sudjelovalo je više od 1900 učenika i učitelja iz 160 škola diljem Hrvatske. Pritom je razvijeno više od 170 projekata.
Školarci su pokazali iznimnu kreativnost i inovativnost, a najboljima su dodijeljene nagrade.
Učenici I. osnovne škole Čakovec najbolji su u kategoriji osnovnih škola. Osmislili su Natural Disaster Survival, igru koja služi za edukaciju o prirodnim katastrofama te građane usmjerava kako postupiti u opasnim situacijama. Drugo su mjesto osvojili učenici Osnovne škole „Vladimir Nazor“ iz Križevaca koji su stvorili virtualnog asistenta za upis u srednju školu, a na trećem su mjestu učenici Osnovne škole „Sv. Matej“ iz Viškova koji su osmislili Sovu, igračku koja u kombinaciji s pričama i volonterskim aktivnostima maloj djeci pomaže prebroditi boravak u bolnici bez roditelja.
Učenici Srednje škole Valpovo najbolji su u kategoriji srednjih škola. Stvorili su pametne zavjese koje pomoću solarnih ćelija postaju fotonaponski sustavi za proizvodnju električne energije.
Priključili smo se Digitalnom učeničkom inkubatoru kako bismo naučili nešto novo, dobili iskustvo, novi način razmišljanja i poduzetnički duh koji je potrebno razvijati u Hrvatskoj. Poduzetništvo je budućnost i treba ga razvijati od najranije dobi, kazao je Boris Puljek, mentor pobjedničkog tima iz Srednje škole Valpovo.
Drugo mjesto u kategoriji srednjih škola zauzeli su učenici Tehničke škole Ruđera Boškovića iz Zagreba koji su osmislili pametni lokot za bicikl. Taj pametni lokot sastavni je dio bicikla te provodi struju. U trenutku prekida strujnog kruga aktivira se alarm, a putem aplikacije se alarmira korisnik i pokreće praćenje bicikla. Treće su mjesto na kraju Digitalnog učeničkog inkubatora zauzeli učenici XVI. gimnazije u Zagrebu s projektom Sve će biti dobro. Riječ je o digitalnoj platformi i proizvodima koji se bave mentalnim zdravljem.
Vjerovali smo da će učenici u sklopu Digitalnog učeničkog inkubatora razviti zanimljive projekte, no mnogi su nas ostavili bez daha! Školarci su pokazali ne samo da razumiju izazove današnjeg vremena, nego i da već sada pronalaze rješenja za njih po mjeri budućnosti. U školama imamo prave male vizionare. Nadamo se da će uz odgovarajuću potporu mentora i projekata poput našeg mladi nastaviti razvijati svoje potencijale, kazao je Filip Vrhovnik, voditelj projekta Digitalni učenički inkubator.
Na kraju ovogodišnjeg projekta uručena su priznanja i najboljim mentorima, tj. profesorima koji su u Digitalnom učeničkom inkubatoru uspješno vodili nekoliko učeničkih timova. Mentorima inovatorima tako su proglašeni Jasmina Mamula iz OŠ „Sv. Matej“ iz Viškova i Dalibor Pekas iz zagrebačke Tehničke škole Ruđera Boškovića.
Digitalni učenički inkubator projekt je namijenjen srednjoškolcima i učenicima viših razreda osnovnih škola. Učenici su tijekom proljeća sudjelovali u zanimljivim edukacijama te nadahnjujućim razgovorima s uspješnim hrvatskim poduzetnicima, a nakon toga su sami osmišljavali projekt koji njihovoj zajednici donosi nešto novo i korisno, te ih razvijali pod vodstvom svojih profesora mentora.
Pokretači Digitalnog učeničkog inkubatora su Školska knjiga, Institut za inovacije i Znanstveni centar izvrsnosti za školsku efektivnost i menadžment.