Britanski proizvođač sportskih automobila Lotus prelazi na električni pogon s otkrivanjem Eletre, plug-in crossover SUV-a s dizajnerskim jezikom inspiriranim njihovim hiperautomobilom Evija.
Eletre će također biti prvi od tri nova EV-a koje Lotus planira izbaciti na tržište tijekom sljedeće četiri godine, uključujući sportski automobil, kupe-limuzinu te još jedan SUV.
Prethodno nazvan Type 132, Eletre je drugo električno vozilo Lotusa i sadržavat će futurističke komponente kao što su bočni retrovizori samo za kameru te lidar senzore pričvršćene na prednji i stražnji dio krova.
Divlje ubrzanje za jedan SUV
Kao što i priliči njegovoj ostavštini sportskih automobila, Lotus naglašava performanse svog novog električnog SUV-a. Eletre će moći potegnuti od 0-100 km/h za manje od tri sekunde, a Lotus traži mjesto u "ekskluzivnom klubu od dvije sekunde", koji također uključuje Rimčevu Neveru te Teslin Model S Plaid.
Ali samo zato što može potegnuti na stazi ne znači da Eletre nije napravljen kao istinski SUV. S pogonom na sve kotače, Lotusovo električno vozilo s pet vrata bit će prilično kompaktno, ali će i dalje imati puno snage, uključujući kapacitet baterije od preko 100 kWh i 600 konjskih snaga.
Mogućnost superbrzog punjenja
Lotus kaže da će punjač od 350 kW isporučiti 400 kilometara dometa za samo 20 minuta. Ciljani maksimalni WLTP domet vožnje automobila je 600 kilometara. Također dolazi s standardnom mogućnošću prihvaćanja punjenja od 22 kW izmjenične struje, što, gdje je dostupno, skraćuje vrijeme punjenja.
Dizajnerski, Eletre ima agresivan, naprijed nagnut nos i raskošnu liniju krova više nalik kupeu. Lotusovi dizajneri očito povlače svoje iskustvo u izgradnji elegantnih sportskih automobila. Proporcije su, međutim, nepogrešivo poput SUV-a.
Lotus se hvali da Eletre donosi mnogo prvijenaca za njihov brend, uključujući njihov prvi serijski automobil s pet vrata, prvi model automobila koji nije sportski, prvi lifestyle EV i najpovezaniji Lotus ikada. To će također biti prvi automobil tvrtke koji će se proizvoditi u Kini, gdje je sjedište njezine matične tvrtke.
Nova arhitektura
Eletre će biti izgrađen na Lotusovoj novoj električnoj premium arhitekturi, dizajnu "skateboarda" nisko do zemlje koji je fleksibilan za prilagođavanje različitih veličina baterija, motora, rasporeda komponenti i "pametnih" tehnologija vožnje.
Lotus tvrdi da će za Eletre to uključivati end-to-end tehnologiju autonomne vožnje i mogućnosti wireless ažuriranja softvera. Platforma će biti osnova za niz Lotusovih električnih vozila s vrhunskim performansama.
Pod end-to-end autonomnom vožnjom, Lotus zapravo misli na mogućnosti samostalnog parkiranja. Tvrtka kaže da kupac može upotrijebiti svoju aplikaciju za pametne telefone kako bi zatražio od svog Eletrea da se autonomno odveze do njih s obližnjeg parkirnog mjesta, a zatim autonomno ponovno parkira po završetku putovanja. Naprednija autonomna vožnja bit će dodana kasnije putem wireless ažuriranja, kaže tvrtka. Eletre će također imati 5G povezivost.
Bogata oprema
Eletre će doći s nizom naprednih značajki pomoći vozaču: inteligentnim prilagodljivim tempomatom (ACC); podrškom ublažavanja sudara (CMSF); informacijama o prometnim znakovima (TSI); upozorenjem o otvorenim vratima (DOW); upozorenjem o stražnjem prometu (RCTA); upozorenjem o prednjem dijelu prometa (FCTA); pomoći u prestrojavanju (LCA); detekciji prisutnosti djece (CPD); pomoći pri održavanju trake s upozorenjem/prevencijom napuštanja trake (LKA+); parkirnom kočnicom u slučaju nužde (PEB); podrškom za ublažavanje sudara straga (CMSR); te sustavom htinog poziva spašavanja (E-Call).
Unatoč svemu tome, Eletre će vjerojatno zahtijevati nadzor vozača u svakom trenutku.
Izvor: The Verge