Postavljen kamen temeljac grada budućnosti u kojem će se testirati nove tehnologije

Postavljen je kamen temeljac grada budućnosti koji u Japanu gradi Toyota i u kojem će implementirati brojne moderne tehnologije.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.02.2021. / 14:44

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Nedavno smo pisali o neuspjehu Googlea, odnosno njegovih sestrinskih kompanija u razvoju pametnih gradova. Projekt pametnog grada pored Toronta te projekt zahvaljujući kojem je Portland trebao postati “pametniji” propali su zbog nesuglasica oko dijeljenja podataka, transparentnosti te gubitka povjerenja između gradskih vlasti i Googleovih kompanija Sidewalk Labsa, odnosno Replice.

Slika nije dostupna Građani ne žele biti laboratorijski štakori u tehnološkom eksperimentu: Propao još jedan Googleov projekt razvoja pametnog grada

No dok se na zapadu takvi ambiciozni projekti pokreću pa zaustavljaju, na dalekom istoku položen je kamen temeljac japanskog grada budućnosti. Toyota je još početkom prošle godine na tehnološkom sajmu u Las Vegasu CES najavila projekt futurističkog grada nazvanog Woven City, a kako su ovaj tjedan počeli s njegovom gradnjom, jasno je kako ih niti pandemija nije zaustavila.

Woven City bit će smješten na području bivše Toyotine tvornice s fantastičnim pogledom na jedan od simbola Japana - planinu Fuji. Grad će se graditi od nule te će se u njemu u stvarnim uvjetima omogućiti testiranje i korištenje tehnologije budućnosti - od robotike, potpuno autonomnih automobila i javnog prijevoza, pametnih kuća itd. Za gradnju će se koristiti održivi materijala, dok će sva energija potrebna Woven Cityju dolaziti od obnovljivih izvora energije, prvenstveno vodika i solarnih ćelija. Sve zgrade, vozila i ostala infrastruktura bit će povezni posebnom gradskom mrežom kojom će, naravno, upravljati umjetna inteligencija.

Pobjednici Start.Up! Germany Road Showa Hrvatski startup Ascalia ima rješenje za razvoj pametnih gradova i smanjenje emisije stakleničkih plinova

Gradske ulice i ceste bit će podijeljene u tri zone - jedna namijenjena samo bržim vozilima, jedna namijenjena za sporija vozila poput romobila i bicikala i pješake, dok će treća zona biti namijenjena isključivo za pješake. Također, napravit će se i podzemne ceste namijenjene kamionima i drugim dostavnim vozilima.

Na početku u ovom gradu trebalo bi živjeti samo 360 ljudi, većinom starijih te obitelji s djecom, ali i izumitelji, dok bi se s vremenom broj stanovnika trebao povećati na više od 2 tisuće, uključujući i neke zaposlenike Toyote.

Izvor: Motor Authority

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti