Ovogodišnju turističku sezonu obilježila je borba za doslovno svakog gosta, a iako je njen završetak obilježio povećan broj zaraženih zbog kojeg je Hrvatska završila na crvenoj listi brojnih zemalja, ipak možemo biti zadovoljni s ostvarenim rezultatima. Misli turističkih djelatnika već su usmjerene na iduću sezonu koja će, ako se nešto radikalno ne promijeni s koronavirusom, također biti iznimno izazovna i neizvjesna.
Kako bi što spremniji dočekali novu sezonu turističke zajednice, gradovi i agencije uložit će veliki novac u online i offline oglašavanje, no čini se kako postoji jedan puno jednostavniji i potpuno besplatan način na koji bi mogli povećati broj gostiju i, naravno, zaradu. Vjerovali ili ne, kako je pokazao eksperiment znanstvenika sa sveučilišta u Torinu i Mannheimu, dovoljno je samo unijeti neke promjene na stranici Wikipedije gradova orijentiranih turizmu. Za manje gradova, takve promjene mogle bi donijeti oko 100 tisuća funti dodatne zarade godišnje (odnosno ako gledamo u kunama, ta bi cifra iznosila oko 825 tisuća kuna), dok bi na cjelokupnu turističku industriju taj utjecao mogao iznositi milijarde eura, pokazalo je istraživanje.
U eksperimentu je odabrano nekoliko španjolskih gradova na čijim su stranicama na Wikipediji napravljene promjene - dodano je nekoliko paragrafa s informacijama o njihovoj povijesti i lokalnim atrakcijama, kao i atraktivne fotografije. Sadržaj je najčešće preveden sa španjolskog jezika na njemačku, francusku, talijansku i nizozemsku verziju online enciklopedije.
Dodavanje samo dva paragrafa i jedne fotografije podiglo je broj noćenja u tim gradovima za oko 9 posto tijekom turističke sezone, a u nekim gradovima i više. Za gradove na čijim stranicama Wikipedije nema sadržaja ili ga ima jako malo sadržaja, dodavanje samo malo nekoliko rečenica može podići broj posjeta za trećinu. Treba napomenuti kako su sve promjene na nizozemskoj verziji stranice ipak izbrisane jer je primijećeno da se one rade u svrhu eksperimenta pa je uređivanje na toj verziji blokirano.
Autori istraživanja pitaju se kako to da se sami gradovi nisu angažirali i napravili neke osnovne promjene na svojim stranicama na Wikipediji jer bi to, čini se, mogao biti idealan način za povećanje broja turista u svojim gradovima - i to bez ikakvih novčanih ulaganja.
Izvor: The Guardian