Facebook i Twitter godinama su se pripremali na ovogodišnje izbore za predsjednika SAD-a kako bi na svojim platformama spriječili širenje lažnih vijesti, govor mržnje i slično. U takvoj, kako su je neki nazvali, cenzuri slobodnog govora, često su se na udaru našli konzervativci i Trumpovi pristaše desnog svjetonazora čije su objave skrivane ili su uz njih prikazivane oznake kako bi takve objave mogle biti zavaravajuće. Tako je nakon izbora Twitter uveo određene restrikcije za čak 16 Trumpovih tvitova, a poznat je i stav ovih društvenih mreža prema grupama popu QAnona ili Proud Boysa.
Konzervativci i svi oni koji smatraju da ih Facebook i Twitter blokiraju zbog njihova svjetonazora posljednjih mjeseci svoje su aktivnosti prebacili na jednu noviju društvenu mreža na kojoj nema cenzorskih škara kao na popularnim platformama. Riječ je o Parleru, čija popularnost rase posljednjih mjeseci, a eksplodirala je nakon što je Biden proglašen pobjednikom izbora. Na ovu mrežu već su se prebacile i neke poznate osobe iz kruga konzervativaca poput senatora Cruza, a iako na njoj nema službenog Trumpova profila, ona je puna njegovih fanova.
Na Parleru nema cenzure o osjetljivim temama s kojima su vrlo pažljivi na Facebooku i Twitteru, pa korisnici mogu iznositi svoja razmišljanja, ali i bez straha pisati o teorijama zavjera vezanim za izbore, pandemiju, cjepivima itd. Naravno, pedofilski sadržaj, kao i podržavanje nasilja i terorizma nisu dopušteni.
Kolika je popularnost te mreže u SAD-u, dovoljno govori podatak da nakon izbora zauzima prvo mjesto i u Appleovoj i Googleovoj online trgovini aplikacija. Može se očekivati da će njezina popularnost i broj korisnika rasti i u budućnosti jer brojni korisnici Twittera i Facebooka pozivaju svoje pratitelje da ih prate i na Parleru, iako većina njih (oni čiji profili nisu izbrisani) i dalje koristi te platforme jer je na njima doseg mnogo veći. Bit će zanimljivo vidjeti koliko će korisnika nastaviti koristiti Parler i nakon nekoliko mjeseci, kada se slegne velika prašina koja se podigla oko američkih izbora, odnosno koliko njih će se vratiti Fejsu i Twitteru kao svojim primarnim društvenim mrežama.
Izvor: Tech Crunch