Velike društvene mreže i platforme poput TikToka, Facebooka, Instagrama, YouTubea i Snapchata uzrokovali su krizu mentalnog zdravlja među američkom mladeži, stoji u tužbi protiv velikih tehnoloških kompanija i vlasnika spomenutih platformi koju su podigle javne škole iz Seattlea. U tužbi se navodi kako su ByteDance, Meta, Alphabet i Snap sa svojim proizvodima iskoristile činjenicu da društvene mreže stvaraju ovisnost među mladima, što je rezultiralo porastom anksioznosti, depresije pa čak i sklonosti samoozljeđivanju i razmišljanju o tome među djecom i tinejdžerima.
Naglašeno je kako je posljedica prekomjernog korištenja društvenih mreža povećanje od 30 posto (u razdoblju između 2009. i 2019. godine) osjećaja tuge i beznađa dva tjedna za redom ili na duže razdoblje među mladima. To je, naravno, utjecalo i na uobičajene aktivnosti, uključujući i na obrazovanje. Djeca su postala manje zainteresirana za školu, a povećao se broj izostanaka, ali povećalo se i korištenje droga među školarcima.
Sve je to, kako se navodi u tužbi, utjecalo na sposobnost javnih škola u Seattleu da “ispune svoju obrazovnu misiju”.
Na Engadgetu podsjećaju kako prema američkom zakonu online platforme nisu odgovorne za sadržaj koji objavljuju treće strane, a toga su svjesni i odvjetnici koji su podigli tužbu. Ipak, prema njima, zakon ne štiti te kompanije za dijeljenje, distribuciju i promoviranje sadržaja na način koji uzrokuje štetu.
Velike tehnološke kompanije koje su se našle na udaru tužbe krivicu, naravno, negiraju. Iz Alphabeta kažu kako su jako puno investirali u stvaranje sigurnog iskustva za djecu na svim njihovim platformama, a slično kažu i iz Mete koja je razvila više od 30 alata s ciljem podrške tinejdžerima i obiteljima pri korištenju online platformi.
Iako u Meti tvrde kako daju maksimum kako bi zaštitili svoje mlade korisnike, zviždačica Frances Haugen tvrdi drukčije, što je pokazala u dokumentima koje je objavila 2021., ali i prilikom svog svjedočenja pred američkim Kongresom u kojem je tvrdili kako Metini proizvodi štete djeci, čega su bili svjesni i u samoj kompaniji.