Otkako je započela pandemija koronavirusa, mnogi su se za zabavu okrenuli igranju videoigara. To je bilo najjednostavnije rješenje da skrate vrijeme koje su morali provesti u domovima, a istovremeno da barem prividno ostanu u kontaktu s drugim ljudima i svojim prijateljima.
No, svijet gaminga ima svoje dobre i loše strane. Upravo kako bi ukazali na to da gaming ima svoje prednosti i mane te skrenuli pozornost na to kako se nositi s tim njegovim više ili manje privlačnim stranama, iz A1 Hrvatska pokrenuli su razgovor o temi sigurnosti u gaming svijetu.
Naime, od danas su započele kvalifikacije za novu sezonu A1 Adria Lige na kojoj će se natjecatelji dokazivati u već poznatim igrama poput CS:GO, FIFA 21 i Brawl Stars, a od ove godine će imati priliku pokazati svoju snagu u čak četiri naslova, među kojima su League of Legends i Clash Royale, ali i dva koja će se otkriti naknadno. Gejmeri će se natjecati u prilagođenom formatu i izgledu lige, a pobjednike očekuje fond od čak 200.000 kuna.
U suradnji s gejmerima i stručnjacima u ovom području održana je panel rasprava o odgovornom gejmanju na kojoj su sudjelovali Tomislav Ramljak, ravnatelj Centra za nestalu i zlostavljanu djecu, Aleksandar Gavrilović, tajnik Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara i direktor gejming studija Gamechuck te gejmer PvtMole, kuhar i član žirija MasterChefa Melkior Bašić i pjevačica Zsa Zsa, koji oboje u privatnim životima gejmaju i poznaju gejmersku scenu. Panel je vodio Luka Žučko, gejming novinar, Reboot.
Gejmanje ima puno pozitivnih strana, ali nikako ne može biti rješenje za bijeg od stvarnog života i problema. I zato je važno što više pričati o gejmingu, aktivnosti koja nam sve više ispunjava slobodno vrijeme, pogotovo u zadnje dvije pandemijske godine, objasnio je Ramljak te istaknuo da se u komunikaciji unutar samih igara, kao i na forumima i društvenim mrežama, kriju opasnosti poput neprimjerenog sadržaja, online zlostavljanja ili krađe osobnih podataka.
Gavrilović tvrdi da je odgovornost i na proizvođačima igara.
Etički izazovi su sve veći i proizvođači igara ne smiju samo gledati na profit već i dobrobit svojih korisnika, pogotovo kada su u pitanju djeca. Nerijetko se zbog monetizacije psihološkim metodama iskorištava neznanje i naivnost djece, ali i njihovih roditelja kako bi zaradili koji dolar, kunu više, objasnio je.
Gejmer PvtMole istaknuo je da je govor mržnje nažalost prisutan u gejming svijetu, ali da ono što igrači ne znaju je upravo činjenica da nisu anonimni iza svog govora ili pisanja.
Svakome možeš ući u trag i možeš biti kažnjen. Uvijek i u svakom trenutku osoba mora biti odgovorna za ono što piše ili govori, rekao je PVT Mole.
I sama cijeli život vodim borbu s pitanjem koja je to točno granica u gejmanju i kako živjeti i taj život, a pritom ne zapustiti onaj pravi, u kojem vrijeme ide i u kojem imaš obaveze koje ne čekaju da ti prođeš nivo. Mislim da su to muke svakog gejmera, ali nekako s godinama dolazi i ta zrelost i odgovornost prema "vanjskim" zadacima pa moraš, hoćeš ili nećeš, naučiti kako to sve kombinirati. Mislim da je važno pričati bas o tome i našim iskustvima kako bismo sve mlade potencijalno usmjerili da uživaju u gejmingu, ali spoznaju kada treba ugasiti igricu, istaknula je Zsa Zsa.
Nakon dugog radnog dana, gejmanje me opušta i tu sam pronašao mir, zabavu, ali i dobre prijatelje. Naravno, kao i u hrani, u životu je zdravo sve što je u granicama normale i zato treba pronaći neki balans. Volim odigrati League of Legends, ali moram reći i da ja ponekad naletim na negativne komentare i uvrede koje pokušavam ignorirati. Protiv toga se treba boriti i glasno i jasno reći – ne, pogotovo zbog naših najmlađih, rekao je Bašić.
Na kraju su sudionici panela istaknuli da odgovornost za to kakva će atmosfera biti u svijetu videoigara moraju preuzeti svi - od velikih studija koji proizvode videoigre, preko platformi koje ih distribuiraju, do mladih i starih koji te videoigre igraju. Ako se zauzme stav o netoleranciji prema govoru mržnje i zlostavljanju u gamerskoj zajednici, onda treba biti dosljedan i prijavljivati i blokirati svakoga tko ta pravila krši.
Možda ne bi bilo loše i da se zakonodavci uključe, da malo dublje uđu u sam sadržaj i vidi što se sve pojavljuje u svijetu videoigara, upozorio je Gavrilović.
O tome kako svijet gaminga učiniti što ugodnijim još će se razgovarati tijekom nove, devete sezone, A1 Adria League. Na A1 Hrvatska YouTube kanalu popularni regionalni gejmeri i YouTuberi bit će okosnica novog serijala pod imenom A1 #GOAT, u kojem će se razgovarati o brojnim temama iz svijeta gejminga. Kroz ovaj serijal predstavljat će se različite aktualnosti i trendovi, ali i flopovi, glitchevi, trikovi i ostale zanimljivosti koje su interesantne gejming zajednici.
A u suradnji s poznatim gejmerom, PVT Mole, posvetit će se i edukaciji. A1 #GamingEdu, serijal videa, bavit će se temama game developmenta, odgovornog ponašanja na internetu, ali i kako odgovornog gejmanja. Korisnici će imati priliku dobiti i odlične savjete o tome kako sami mogu postati gejmeri ili kako pokrenuti svoj YouTube kanal, ali i koje vještine su im potrebne za napraviti vlastitu igru.
A ovih su dana započele i kvalifikacije za Brawl Stars 31. ožujka i FIFA 22 kvalifikacijama 1. travnja.
Vraćaju se i A1 Gaming Weekendi i to u rekordnom broju. Njih čak šest održat će se između devete i desete sezone, kako bi esport i gejming zabava bili dostupni tijekom cijele godine. Regionalni gejmeri imat će priliku natjecati se i uživati u još više igara u nešto opuštenijem formatu. Isto tako, u lipnju će se u Osijeku održati još jedno izdanje gejming festivala Reboot Online Games Week powered by A1, u sklopu kojeg ćemo saznati i pobjednike 9. sezone A1 Adria League, istaknula je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda i marketinških komunikacija u A1 Hrvatska.
Također, na A1 Hrvatska YouTube kanalu u travnju započinje peta sezona popularnog serijala Game Night. I ove sezone okupit ćemo popularne streamere iz regije koji će i dalje svake srijede u live streamovima igrati neke od popularnih igara: CS:Go, Roblox, Minecraft, Brawl Stars, Fortnite, Fifa i Pub G.