Na jednoj turskoj autocesti organizirana je letačka ruta, ali ne bilo kakva. Naime, Red Bullov pilot Dario Costa imao je zadatak poletjeti u tunelu, izletjeti iz njega, letjeti 360 metara na otvorenom, ponovno uletjeti u tunel te njime letjeti ostatak rute. Bez greške naravno, a Costa je upravo to i učinio.
Letačka ruta bila je dugačka ukupno 2256 metara, od kojih je tek spomenutih 360 metara predstavljalo let na otvorenom, a sve ostalo odvijalo se u dva tunela Catalca u Istanbulu.
Ne treba niti spominjati da let brzinom od 245 km/h u lakom zrakoplovu Zivko Edge 540 u tunelu predstavlja izrazito velik rizik za pilota, koji si ne može priuštiti ni najsitniju moguću pogrešku.
Costa je poletio u prvom tunelu u 6:43 sati po lokalnom vremenu sa suncem iza sebe te u optimalnim uvjetima. S obzirom nda je imao vrlo malo vertikalnom prostora u tunelu, morao je zrakoplov držati na liniji leta netom iznad ceste dok je istovremeno morao paziti i na rubove tunela koji su od vrhova krila bili udaljeni tek oko četiri metra sa svake strane.
Promjene u protoku zraka u kombinaciji s visoko osjetljivim upravljačem zrakoplova, zahtijevali su reakcije brže od 250 milisekundi, dok je Costa izvodio precizne milimetarske pokrete rukom tijekom leta. Jedan od najkritičnijih trenutaka je bio kad je avion proletio kroz međuprostor između tunela od 360 metara, gdje je bio izložen bočnom naletu zraka, dok se Costa pripremao ući u uski otvor drugog tunela, stoji u objavi na stranicama Red Bulla.
Sam Costa je potvrdio da je osjetio bočni nalet vjetra kad je zrakoplov izašao iz prvog tunela.
Činilo se da se sve događa tako brzo, no kad sam izašao iz prvog tunela, avion se počeo micati udesno zbog bočnog vjetra, a u mojoj se glavi u tom trenutnku sve usporilo. Reagirao sam i samo se usredotočio na to da vratim avion na pravu putanju kako bi ušao u drugi tunel. Nakon toga mi se sve ponovno ubrzalo u glavi, opisao je rekordan let Costa.
Po izlasku iz drugog tunela talijanski pilot naglo se vinuo u zrak te počeo glasno slaviti.
Njegov let odmah je priznat i kao Guinnessov svjetski rekord za najduži let zrakoplovom kroz tunel (1610 metara), a Costi je predana i službena potvrda.
Niti preostala četiri rekorda nikako nisu za odbaciti, a ona su: prvi let zrakoplovom kroz tunel, najduži let ispod čvrste prepreke, prvi let zrakoplovom kroz dva tunela i prvo polijetanje zrakoplova u tunelu.
Costa je na kraju priznao da zapravo nikad prije nije letio kroz tunel. Za mene je to ostvarenje sna, zaključio je.
Izvor: The Drive