Dosad su već zabilježeni slučajevi u kojima je nakon prometnih nesreća Teslinih vozila glavnim krivcem proglašen autopilot, no u većini slučajeva na kraju bi se pokazalo da vozilima u trenutku nesreće nije upravljao softver, već da su kontrolu nad vozilom imali vozači. No ako je do prometne nesreće zaista došlo kada je Teslom upravljao autopilot, tko u tom slučaju nosi odgovornost?
Iz Tesle konstantno upozoravaju da, unatoč imenu koje može zavarati, njihov autopilot nije napravljen kako bi samostalno upravljao vozilom u svim situacijama, već je riječ o tehnologiji koja pomaže prilikom vožnje, no dok je ona aktivirana, vozači moraju imati ruke na volanu i pogled na cesti. U slučaju da dođe do neke situacije u kojoj autopilot ne reagira pravovremeno, vozač je taj koji treba preuzeti kontrolu te je upravo on jedini odgovoran za sve što događa s vozilom. Sada je to i službeno, odnosno pravno potvrđeno.
Naime, u SAD-u je održano, kako naglašavaju na Reutersu, prvo suđenje u kojem je podignuta tužba protiv Tesle zbog njihova autopilota, koji je, kako stoji u tužbi, upravljao vozilom tijekom jedne prometne nesreće. Tužbu u kojoj je od Muskove tvrtke tražila odštetu podigla je vozačica Justine Hsu još 2020. U njoj se navodi kako je njezin Model S, dok je njime upravljao autopilot, udario u pločnik, nakon čega se nasilno aktivirao zračni jastuk te joj slomio čeljust, izbio zub i uzrokovao oštećenje živca na licu. Porota nije stala na njezinu stranu, što je velika pobjeda Muskove kompanije.
Autopilot nije napravljen za vlastito upravljanje automobilom. To nije autonomno vozilo, komentirao je jedan od porotnika Mitchell Vasseur te naglasio da je riječ o asistentu u vožnji koji zahtjeva punu pažnju vozača. S njim se slaže i porotnica Olivia Apsher, koja je to jednostavno objasnila i poslala poruku svim vozačima Tesle: To je vaše vozilo. Samim time, vozači su i odgovorni za automobil i upravljanje automobilom. Također, podsjetila je i na zvučne i vizualne signale i upozorenja za vozače, koji se oglašavaju ako oni podignu ruke s volana.
Odvjetnik vlasnice Tesle koja je podigla tužbu Donald Slavik tijekom suđenja rekao je kako je ona te zvučne signale primila manje od sekunde od udaraca u pločnik, tako da nije bilo vremena za pravodobnu reakciju. To je, naravno, ne oslobađa odgovornosti jer, da je bila oprezna, držala ruke na volanu i pratila cestu, do nesreće i svih problema povezanih s njom uopće ne bi došlo.
Iz Tesle su još ranije odbili svoju odgovornost za tu nesreću, s čim su se složili porotnici i sudac u tom slučaju. Na Reutersu kažu kako je ta odluka važna za Teslu, no ne i obvezujuća za ostale slučajeve u kojima su, zbog sličnog razloga, podignute tužbe protiv lidera na tržištu električnih automobila.