Internetska trgovina iz godine u godinu dobiva na sve većoj važnosti. Da više nije dovoljno samo imati fizičku trgovinu prepoznali su svi - od najmanjih obrta do najvećih svjetskih igrača. No, nije dovoljno samo imati web trgovinu. Važno je imati web trgovinu koja će kupcima pružiti najbolju uslugu i privući ih da nastave kupovati upravo u toj web trgovini.
U Hrvatskoj je razvoj e-commerce rješenja među prvima ponudila kreativna i web agencija web.burza, a titulu trendsettera inovacijama i razvoju rješenja za uspješnije online trgovanje dokazuj sa svakim novim uspješnim projektom.
Cijelu priču o web.burzi kao pionirima e-commerca možemo pratiti od Emmezetinog web shopa - tada prvoga u Hrvatskoj za maloprodaju namještajem, sve do nedavnog pokretanja redizajnirane stranice i web shopa drugog najvećeg lanca trgovina namještajem u Europi - talijanske Conforame.
Iako je suvremeno tržište bogato različitim e-commerce rješenjima, nema ih mnogo koji zadovoljavaju potrebe velikog prodavatelja kao što je to Conforama. U tome se izvrsno snašla web.burza sa svojom postojećom platformom za online trgovinu core.shop.
Kako nam je svima u interesu bila kvaliteta, a ne brzine izvedbe, temeljito smo pristupili ovome projektu. Od inicijalnih priprema koje su uključivale pregled postojećeg stanja, UX/UI procjenjivanje, development i integracijske faze do završnice gdje smo se bavili testiranjem i importom prošlo je nešto manje od godinu dana, ističe Sandra Vešligaj, project manager u web.burzi.
Web.burza je za potrebe Conforame razvila i individualne komponente, od kojih je neke stavila na javno raspolaganje Syliusu - zajednici i modularnom frameworku na kojemu se temelji core.shop.
Naš github sve će vam reći. Radi se o Sylius bundleovima za wishlistu, objavljivanje članaka, integraciju s Google Analyticsima, upravljanje lokacijama itd. Dobar dio bundleova tek slijedi kad ih ispoliramo do kraja. Do sada nismo imali takvu praksu, ali kako smo early adopteri Syliusa smatramo da ćemo kroz objave našeg koda pomoći rastu popularnosti same platforme, pojašnjava Vešligaj.
Prednosti core.shopa je visok stupanj sigurnosti, širok raspon funkcionalnosti, lako je održiv i spreman za povezivanje s različitim ERP, CRM, platnim sustavima, poslovnim procesima i analitičkim alatima.
Velika prednost za klijente je lagano i intuitivno upravljanje stranicom što ujedno pruža veću autonomiju klijentu i lakše održavanje. Tako Conforama sada sama može kreirati vlastite landing stranice, koristiti izvještaje o prodaji te pratiti svakoga kupca pojedinačno, njegove nezavršene narudžbe, one koje traju predugo ili imaju problem.
Dolazi s kompletnim alatom za unapređenje prodaje, a svaka promocija može se individualno postaviti sa svojim pravilima. Tako može kombinirati benefite za kupce, ovisno o broju proizvoda, vrijednosti u košarici, o posebnom proizvodu, duljini korisničkog računa, dostavnom odredištu, kategoriji proizvoda ili branda.
Za ovog klijenta razvijali smo cijeli set specifičnosti koje do tada nisu bile razvijene. Neke od njih su - kupnja proizvoda u setu, preuzimanje u poslovnici, promocije na varijantama proizvoda itd. Projekt je bio izuzetno zahtjevan i kompleksan. web.burza ima dugu tradiciju i do sada samo radili gotovo na svakom tipu projekta, ali ovaj je imao svoje specifičnosti - mladu Sylius open-source platformu, integraciju s ERP sustavom i veliki broj postojećih korisnika kojima nismo smjeli narušiti iskustvo kupovanja, dodaje Vešligaj.
Osim dizajna i iznimnih tehničkih temelja na kojemu je izgrađena stranica, veliki napredak vidljiv je i u kompletno novom korisničkom iskustvu. Razlog tome je istraživanje koje je web.burza provela u potrazi za najučinkovitijim UX standardima koji u e-commercu ostvaruju najveće prihode i povećavaju vjerojatnost kupnje.
Posebna pozornost usmjerena je na intuitivnu navigaciju, a izazov je bio i strukturirati katalog od desetak tisuća proizvoda. Iz web.burze savjetuju ne više od 7 kategorija u glavnoj navigaciji (zbog tzv. Millerovog pravila da ljudski um ne može zadržati više od 7 pojmova u kratkoročnom pamćenju) te maksimum od 3 podkategorije kako se korisnik ne bi izgubio na svome putu do željenog proizvoda. Novost je i napredna mogućnost grupiranja proizvoda u setove te prikaz cjelovite kombinacije različitih proizvoda na jednom landing pageu, kao još jedan alat unapređenja prodaje.
Web.burza ovim je projektom širom otvorila vrata stranome tržištu, a svoju budućnost vide, osim kao razvojni stručnjaci, i kao poslovni konzultanti u digitalnom poslovanju. Razlog tome je inovativna strategija koju među rijetkima provode sa svim klijentima. Riječ je o radionicama kroz koje se definiraju ili redefiniraju poslovni ciljevi klijenta i postavljaju konkretni mjerljivi ciljevi stranice prije same izrade.
Ako očekujete izvrsne poslovne rezultate vašeg projekta, plan za njegovu izvedbu mora biti besprijekoran i detaljno testiran. Zato u web.burzi provodimo petodnevne radionice na kojima naš tim stručnjaka iz različitih područja s klijentom dublje definira poslovne ciljeve i razrađuje strukturu web stranice, Radionice tako nude dublji uvid u poslovanje klijenta, a time su i rezultati bolji. Svakome klijentu pristupamo individualno, postavljamo se kao partner, produžena ruka i tako zajednički dolazimo do konkretnog prototipa koji se testira na korisnicima i koji je kasniji vodič za komunikaciju kroz dizajn, razvoj, strukturu stranice i sadržaj, poručuje Vanja Bertalan, direktor web.burze.
Njihova UX radionica, koja svoje korijene ima u Design Sprintu Google Ventures-a, petodnevna je tehnika kroz koju se tumače poslovne potrebe kroz UX, UI, dizajn, prototipiranje i testiranje ideja s korisnicima. Kroz nju se definiraju klijentovi poslovni ciljevi, ciljana publika i na temelju toga idealni opseg projekta. Radionica završava dokumentacijom koja sadrži definiran dizajn i na korisnicima testirane prototipe.
Najbitnije je što smo fokusirani na krajnji cilj klijenta. Radionice tako nude dublji uvid u poslovanje i probleme klijenta, razumijevanje njihovih potreba, a time su i rezultati bolji. To je prednost u svijetu u kojemu se digitalna rješenja često provode bez prethodno uspostavljenog zdravog razloga za njihovu implementaciju. Želimo izbjeći način rada koji počinje od gotove specifikacije jer iz toga neminovno slijede promjene s klijentove strane u toku same izrade stranice, što je vremenski i troškovno neučinkovito, pojašnjava Vešligaj.
Ističe i kako se radionicom štedi mnogo vremena jer se u pet dana dolazi do odgovora za koje bi inače potrošili mnogo vremena i e-mailova, a odluke se donose na licu mjesta. S druge strane, radionica brine i o financijskom ulaganju u projekt.
Da biste uložili svoje resurse u razvoj rješenja, plan za njegovu izvedbu mora biti besprijekoran i testiran. Informacije koje se dobiju testiranjem prototipa najvrijedniji su rezultat radionice jer čak i mala grupa ispitanika može ukazati na nedostatke i previde. Testiranjem se izbjegavaju pretpostavke i cijeli se projekt temelji na realnosti. Tako dobijamo prototip koji je vodič za komunikaciju kroz dizajn, razvoj i sadržaj. Ne samo da štedi novac, nego su i povratna ulaganja velika ako gradite rješenje koje rezonira s ljudima, testirano i dokazano funkcionira, ističe Vešligaj.
Radionice su, ističu, do sada proveli s nekim od najvećih klijenata s najkompleksnijim potrebama poput Vindije, VIP-a, Nove TV, Tomata, Rochea, Salvea itd. i pokazale su se kao krucijalno rješenje za njihove potrebe.