S elektrifikacijom i radikalnom tranzicijom na tržištu automobila čijim počecima svjedočimo posljednjih godina, mijenjaju se i glavni igrači na tržištu. Tradicionalne automobilske kompanije neće preživjeti ako se ne prilagode promjenama, a osim dosadašnjih konkurenata, na tržištu će se sad morati boriti i s potpuno novim rivalima - tehnološkim kompanijama.
Mnogi tako Teslu više smatraju tehnološkom nego klasičnom automobilskom kompanijom, Waymo, odnosno Google više od desetljeća razvija tehnologiju za autonomnu vožnju, Amazon je investirao u Rivian i Zoox, a godinama slušamo i glasine o Appleovom automobilu.
Još jedna klasična tehnološka kompanija koja je počela s telefonima i naknadno se proširila na druga tržišta potrošačke elektronike najavila je svoj pohod na ovo tržište. Riječ je o Xiaomiju koji će, barem prema najavama svog izvršnog direktora Lei Juna, u prvoj polovici 2024. godine početi s masovnom proizvodnjom električnih vozila. Na te je informacije, naravno, odmah reagirala i burza pa je cijena dionice Xiaomija odmah porasla za pet posto.
Najava početka masovne proizvodnje električnih automobila ipak nije neko iznenađenje jer je Xiaomi još u prvom kvartalu ove godine najavio ulazak na tržište električnih vozila te investiciju tešku 10 milijardi dolara tijekom sljedećeg desetljeća. Također, prošli su mjesec i službeno registrirali tvrtku Xiaomi EV za proizvodnju e-vozila. Na ovom će se tržištu Xiaomi boriti protiv poznatih igrača poput Tesle, ali i sve većeg broja kineskih kompanija - od Baidua do Nia i Xpenga.
Kinesko tržište električnih vozila tijekom proteklih godina imalo je veliku podršku vlade, što je utjecalo na njegov veliki rast koji se nastavlja i uz smanjenje te podrške i poticaja. Tako se, prema analitičkoj kompaniji Canalys, očekuje da će na kineskom tržištu ove godine prodati 1,9 milijuna električnih vozila, što je rast veći od pedeset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Izvor: CNBC