Google traži dobru zamjenu za kolačiće koja će zadovoljiti oglašivače i sačuvati privatnost korisnika

Google je predložio novo alternativno rješenje, koje bi oglašivačima omogućilo da kupuju oglase temeljene na korisničkim interesima tijekom pregledavanja interneta, a da se pri tome ne moraju oslanjati na podatke iz kolačića.

Martina Čizmić | 26.01.2022. / 12:07

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Dok surfamo internetom često bez razmišljanja prihvaćamo "kolačiće" odnosno male dijelove koda koji koriste kako bi oglašivači ili oni koji oglase prodaju, pratili naše internetske navike i ponašanje.

No, posljednjih godina sve se češće spominje pitanje privatnosti korisnika i kako kolačići ugrožavaju tu privatnosti te kako bi ih trebalo ukinuti. Korisnici, u većini slučajeva, ne bi imali ništa protiv. Problem je što oglašivači baš nisu sretni s takvom idejom.

Slika nije dostupna Oglašavanje na internetu više neće biti isto: Google objavio kako neće razvijati alternativu "kolačićima"

Kako bi pokušao umiriti i jednu i drugu stranu, Google više od dvije godine radi na alternativi kolačićima. Inicijalno rješenje, poznato kao "Federated Learning of Cohorts" ili FLoC trebalo je korisnike grupirati u velike grupe na temelju algoritama koji prate koje stranice su posjetili u posljednjih tjedan dana. To bi oglašivačima omogućilo da ipak prikazuju oglase ciljanoj skupini korisnika, a korisnicima da zadrže (bar prividno), određenu razinu privatnosti.

Međutim, testiranje ovog rješenja baš i nije najbolje prošlo. Neki su oglašivači FLoC proglasili manje učinkovitima od kolačića, a čak je otkrivaeno i da postoji rizik od otkrivanja pojedinačne povijesti pretraživanja interneta kod nekih korisnika.

Stoga je Google predložio novo alternativno rješenje, koje bi oglašivačima omogućilo da kupuju oglase temeljene na korisničkim interesima tijekom pregledavanja interneta, a da se pri tome ne moraju oslanjati na podatke iz kolačića.

Novi sustav imena "Topics" ugradio bi se u internetske preglednike i pratio bi stranice koje korisnici posjećuju. Potom bi korisnike grupirao po temama, kao što su "putovanja" ili "vježbanje", na temelju podataka o njihovom pretraživanju interneta u posljednja tri tjedna. Oglašivači bi potom mogli vidjeti do tri teme po korisniku te bi mogli odlučiti žele li tom korisniku prikazati neki oglas.

Slika nije dostupna Oglašivači se već pripremaju za novu eru: Umjesto kolačića, za ciljano oglašavanje koristit će - umjetnu inteligenciju

Iz Googlea su pojasnili kako bi se podaci pratili samo na onim stranicama koje omoguće "Topics", a korisnicima bi se dalo na izbor da ostanu u nekoj temi ili da u potpunosti isključe tu tehnologiju u svom pregledniku.

Hoće li ovo novo rješenje biti bolje i zamijeniti kolačiće, tek treba vidjeti. Naime, testiranja bi trebala početi za nekoliko mjeseci, nakon čega bi Google i oglašivači trebali donijeti konačnu odluku.

Podsjetimo, Googleu se žuri zamijeniti kolačiće jer bi želio do kraja sljedeće godine blokirati kolačiće u svom internetskom pregledniku Chrome, a to bi oglašivače moglo dovesti u nezgodnu situaciju, jer više neće znati koji korisnici posjećuju određene internetske stranice.

Izvor: Reuters

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti