Sve do prije nekoliko godina jako malo ljudi izvan Kine čulo je za kompaniju BYD. Tvrtka je nastala još sredinom devedesetih te su se tada bavili proizvodnjom baterija, da bi s vremenom ušli i na tržište automobila. U jednom intervjuu još 2011. godine Musk je ismijao njihova vozila, no naknadno je promijenio mišljenje te je prije nekoliko godina rekao kako su oni jedna od najvećih prijetnji Tesli, što se pokazalo odličnom prognozom jer su ih na kratko čak i prestigli pa je BYD prodao najviše električnih automobila na svijetu u posljednja 3 mjeseca prošle godine.
Sa šarolikom ponudom koja, među inim, uključuje i cjenovno povoljna vozila koja su sve popularnija ne samo u Kini, već i izvan njenih granica, prodaja konstantno raste te je, prema posljednjim podacima, ona u drugom ovogodišnjem kvartalu povećana za čak 40 posto. Tijekom ta tri mjeseca između travnja i lipnja BYD je prodao čak 980 tisuća automobila, a o kakvoj je brojci riječ najbolje govori podatak da su po prodaji prestigli japanske tvrtke Hondu i Nissan. S ovako velikim brojem prodanih vozila BYD je zauzeo sedmo mjesto po prodaji automobila globalno, što je veliki uspjeh za ovu kompaniju. Najveći razlog ovakvog rasta prodaje su, naravno, spomenuta cjenovno povoljna električna vozila. O jednom takvom modelu (Seagull) već smo više puta pisali - s cijenom od nižom od 10 tisuća dolara, gotovo mu je nemoguće konkurirati.
Sljedeća tvrtka na redu koju bi mogli prestići je Ford. Ford je tijekom drugog kvartala prodao 1,14 milijuna vozila (što je blagi rast u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije), a dok BYD konstantno predstavlja nove modele električnih vozila, Ford usporava s elektrifikacijom te su nedavno najavili odgodu predstavljanja sljedeće generacije električnog pickupa, a otkazali su i planirani SUV s tri reda sjedala. Kako naglašavaju na Electreku, BYD je nedavno najavio širenje na Fordov teritorij i početak prodaje svojih automobila u Kanadi tako da možemo očekivati daljnje povećanje prodaje njihovih vozila na krilima kojih bi mogli prestići i Ford.
Na južnom dijelu tog kontinenta, u Meksiku, grade tvornicu koja bi na početku trebala proizvoditi oko 150 tisuća automobila, dok bi ta proizvodnja na kraju trebala iznositi između 400 tisuća i čak pola milijuna.
BYD je u drugom ovogodišnjem tromjesečnom razdoblju prodao više od 100 tisuća vozila izvan Kine, što je tri puta više u odnosu na isto razdoblje prije godinu dana, a kakve su njihove ambicije za budućnost najbolje možemo vidjeti prema tvornicama električnih vozila koje planiraju. Jednu takvu nedavno su već otvorili u Tajlandu, a osim spomenutih planova za Meksiko, BYD namjerava tvornice otvoriti i u Mađarskoj, Turskoj, Brazilu i Pakistanu.
Ne treba čuditi ako će BYD tijekom sljedećih kvartala prestići ne samo Ford, nego i druge tradicionalne automobilske kompanije i u budućnosti zaprijetiti i nekim od najvećih proizvođača automobila na svijetu.
Izvor: Electrek