Kineska kompanija BYD većinom je poznata po svojim naprednim i cjenovno povoljnijim električnim automobilima koji su velika konkurencija tradicionalnim proizvođačima vozila, a i Elon Musk ih je ranije izdvojio kao najveću prijetnju Tesli. U posljednjem kvartalu prošle godine čak su prestigli i Teslu te na tri mjeseca preuzeli titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila.
Dok se ove godine ponajviše pričalo o njihovom modelu Seagull i to s razlogom jer je riječ o e-vozilu cijene manje od 10 tisuća dolara, BYD je predstavio i jedan potpuno drukčiji automobil, model s kojim napadaju tržište luksuznih sportskih automobila na kojem vladaju tvrtke poput Ferrarija.
Početkom godine tako su službeno predstavili Yangwang U9, a sada su objavili kako su počeli s proizvodnjom ovog električnog hiperautomobila te uskoro kreću i prve isporuke. Što se cijene tiče, jasno je kako je ovo automobil samo za one jako dubokog džepa, a i dovoljan je samo jedan pogled na vozilo kako bi bili svjesni da je za njega potrebno platiti šesteroznamenkastu cifru. Yangwang U9 zaista je skup - na kineskom tržištu, kada se cijena preračuna u dolare, on stoji od 233 tisuće dolara.
A da je riječ o vozilu koje će konkurirati najpoznatijim brendovima na ovom tržištu poput Ferrarija i Lamborghinija možemo vidjeti i po performansama. Zahvaljujući četiri snažna elektromotora, BYD-ova jurilica ima skoro 1300 KS te do 100 km/h može ubrzati za samo 2,36 sekundi, što je brže i od Ferrarija V8 SF90 Stradale i Bugatti Chirona, objašnjavaju na Electreku. Automobil dolazi s 80kWh baterijom, ima doseg od 450 km te podržava brzo punjenje pa se njegova baterija od 30 do 80 posto može napuniti za deset minuta. Što se dimenzija tiče, automobil je dugačak skoro 5 metara te je širok 2,029 metara i visok 1,295m, što su dimenzije slične Lamborghinijevom Aventadoru.
Osim s performansama samog automobila, iz kineske tvrtke pohvalili su se i s najpametnijim kokpitom superautomobila te naprednim softverom i tehnologijom povezivanja. Ispred vozača nalaze se dva LCD ekrana - 12,3-inčni infotainment ekran te 10,25-inčni ekran na kojem se prikazuju informacije o vožnji i automobilu. Također, neki modeli uključuju i dodatni ekran za putnika.
Iako je riječ o iznimno skupom automobilu, njegova je cijena značajno manja u odnosu na spomenuti Ferrari SF90 za koji je potrebno platiti više od 525 tisuća dolara. Upravo zbog toga nedavno je izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna upozorio na opasnost kineskih proizvođača električnih automobila koji postaju sve veća konkurencija na ovom tržištu. Ferrari trenutačno testira svoj prvi električni superautomobil, a iako službeno nema informacija o njegovoj cijeni, spominje se cifra od pola milijuna dolara.