Kako konkurirati Kinezima? Cijena BYD-ovog “mini Lamborghinija” niža je od 10 tisuća dolara

Nova verzija BYD-ovog električnog Seagulla, na kineskom tržištu, iznosi manje od 10 tisuća dolara.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.03.2024. / 14:36

BYD Seagull Honor Edition (Foto: BYD)

Europski proizvođači automobila sve češće govore o razvoju jeftinijih modela električnih automobila pa čak razmišljaju o suradnjama kako bi na iznimno konkurentnom tržištu uspjeli isporučiti što jeftiniji automobil. Renault tako nakon električne petice planira i električni Twingo cijene ispod 20 tisuća eura, a slični su planovi i s Volkswagenom koji priprema model ID.2 cijene oko 25 tisuća eura, a spominje se i model ID.1 cijene do 20 tisuća eura.

Niža cijena, jasno, trebala bi privući veći broj kupaca i omogućiti im jeftiniji pristup električnim vozilima, no hoće li to biti dovoljno u odnosu na konkurenciju s istoka?

BYD Sve što trebate znati o BYD-u: Nezaustavljiva kineska kompanija prodala je više automobila i od Tesle

Koliko je opasna takva konkurencija najbolje možemo vidjeti na primjeru novog automobila kineskog BYD-a. Tvrtka koja je u posljednjem kvartalu prošle godine prodala najviše električnih automobila na svijetu predstavila je novu verziju svog automobila Seagull koji najveću pažnju privlači - cijenom. BYD Seagull Honor Edition, odnosno njegova osnovna verzija Active, na kineskom tržištu tako stoji oko 9700 dolara (kada se juani pretvore u dolare). Nešto je skuplja verzija Free (oko 10.500 dolara), dok verzija Flying stoji skoro 12.000 dolara.

Seagull je kompaktni automobil (dužine 3780 mm , širine 1715 mm) kojem i u osnovnoj verziji, usprkos niskoj cijeni, ne nedostaje naprednih opcija poput navigacije, podrške za 4G, NFC ključa i bluetootha.

BYD Seagull Honor Edition (Foto: BYD)

BYD Seagull Honor Edition (Foto: BYD)

Što se performansi tiče, jasno je kako se ne mogu očekivati čuda, no za tu kategoriju vozila, one su i više nego dobre. Automobil dolazi s jednim motorom snage 55kW i 135 Nm okretnog momenta zahvaljujući kojima može uhvatiti brzinu od 50 km/h za manje od 5 sekundi. Također, vozilu ne nedostaje sigurnosnih opcija kakve su inače rezervirane za skuplje automobile poput senzora za parkiranje, stražnje kamere, cruise controlea itd., dok najjača verzija ima i opcije poput mogućnosti hitnog kočenja, upozorenja prelaska preko crte, prepoznavanje prometnih znakova itd.

Dostupne su dvije baterije - uz kapacitet 30.08kWh doseg iznosi nešto više od 300 km, dok uz nešto jaču bateriju (38.88kWh) koja je dostupna u verziji Flying taj doseg iznosi respektabilnih 405 km. Što se punjenja tiče, baterija se od 30 do 80 posto može napuniti za pola sata. Jedna zanimljivost ovog vozila jest što je na njemu radio bivši dizajner iz Lamborghinija, Wolfgang Egger, pa ga, prema Electreku, lokalni mediji nazivaju “mini Lamborghinijem”.

Mercedes-Benz Mercedes, Renault i druge automobilske kompanije mogle bi upasti u opasnu zamku

Ipak, najvažnija stvar vezana uz novi Seagull je njegova cijena kakvoj tradicionalni proizvođači automobila ne mogu konkurirati, no možemo pretpostaviti kako će, pod prijetnjom s istoka, dodatno ubrzati razvoj cjenovno povoljnijih električnih vozila.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti