Kia ima velike planove na tržištu električnih automobila. Za svoj model EV3 već kažu da “mijenja pravila igre” na ovom tržištu te u Južnoj Koreji za njim vlada velika potražnja. Njegova cijena na lokalnom tržištu iznosi nešto više od 30 tisuća dolara, dok se ona na europskom tržištu kreće od oko 35 tisuća eura.
No dok razmišljaju i o top-modelu električnog automobila koji bi vozače trebao zadiviti performansama, fokus tvrtke ipak je na cjenovno povoljnijim električnim automobilima. To, naravno, nije nikakvo iznenađenje jer je riječ o trendu kojeg na ovom tržištu prihvaća sve veći broj proizvođača automobila. Pokazalo se, kako smo više puta pisali, da su očekivanja na ovom tržištu bila prevelika te da vozači ne žele davati veliki novac za automobile koji imaju manji doseg od benzinaca, a infrastruktura za punjenje još nije dovoljno raširena, pri čemu i samo punjenje baterije traje predugo. I to ako ste prvi na redu.
Dok mnogi ne žele davati velike cifre za električne automobile (barem ne još), čini se kako bi dio vozača rado zamijenio svog benzinca s električnim automobilom ili bi razmislili o kupovini e-vozila kao drugog obiteljskog automobila za gradsku vožnju, ako bi njegova cijena bila pristupačnija.
Upravo u tom smjeru gleda sve veći broj proizvođača automobila, od Citroena pa do Volkswagena, a slične planove imaju i u Južnoj Koreji.
Tijekom testne vožnje automobila EV3, izvršni direktor Kije Ho-Sung Song novinarima je govorio i o planovima za jeftinije automobile. Među inim, njihova je želja napraviti entry-level model za koji kaže da je njihov sljedeći, sljedeći cilj. Prvi sljedeći cilj je automobil početne cijene oko 30 tisuća eura i to bi vjerojatno trebao biti model EV2, a nakon toga, čini se, u planu je i model EV1 koji bi mogao biti i do 10 tisuća eura jeftiniji. Trebamo električne automobile jeftinije od 25 tisuća eura u našoj ponudi i možda možemo uspjeti s cijenom od 20 tisuća eura”, objasnio je Song.
Razvoj takvog, najjeftinijeg automobila neće ići preko noći i sigurno ga ne treba očekivati tijekom sljedeće dvije godine. Jednom u budućnosti, cijena osnovnog električnog automobila mogla bi biti još niža pa je Song spomenuo cifru jeftiniju od 20 tisuća eura, no naglasio je kako e-vozila takve cijene ne treba očekivati u ovom desetljeću.
Izvor: Electrek