Kinezi objavili ono što Amerikanci štite kao "poslovnu tajnu" - ključ uspjeha svojih najvećih digitalnih divova

Na popisu su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu Taobao, čiji je vlasnik Alibaba.

Hina | 16.08.2022. / 13:25

Društvena mreža TikTok
Društvena mreža TikTok - 1 (Foto: DNEVNIK.hr)

 Skupina kineskih digitalnih divova, uključujući Alibabu, Tencent i ByteDance, vlasnika TikToka, dostavila je regulatoru uvid u algoritme, koji društvene mreže obično smatraju poslovnom tajnom budući da su ključne za njihov uspjeh.

Algoritmi određuju što korisnici vide na društvenim mrežama i kojim redoslijedom i kompanije ih strogo čuvaju. Američki tehnološki divovi Meta i Alphabet uspjeli su im osigurati status poslovne tajne, napominje BBC.

Slika nije dostupna Hrvatski startup osmislio algoritam za duboko učenje koji je bolji i od Googleovog

Kineska uprava za kibernetički prostor (CAC) objavila je listu s opisima 30 algoritama i planira je ubuduće redovno objavljivati kako bi suzbila zloupotrebu podataka, stoji u priopćenju.

Na popisu su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu Taobao, čiji je vlasnik Alibaba.

Taobaov algoritam "preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na temelju njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju", stoji u dokumentu.

ByteDanceov algoritam za Douyin, kinesku verziju TikToka, navodno mjeri interese korisnika na temelju klikova, komentara i lajkova.

Palac dolje Jeste li toga svjesni? Istraživanje s Yalea pokazalo ljudi svoje ponašanje podređuju algoritmima društvenih mreža

ByteDance u utorak nije želio komentirati objavu algoritama, a Alibaba i Tencent nisu odmah odgovorili na upit BBC-ja.

Kina je usvojila nove propise za algoritme u ožujku, prema kojima korisnici mogu odbiti takvo praćenje aktivnosti, a kompanije moraju registrirati algoritme pri CAC-u ako mogu utjecati na javno mnijenje ili mobilizirati društvo, podsjeća BBC.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti