Ako su korisnici Facebooka dosad bili zabrinuti zbog problema s privatnosti i sigurnosti te ako su strahovali zbog količine njihovih privatnih podataka koje je ta kompanija prikupila tijekom godina i s kojima raspolaže, što će tek reći na informaciju da je Zuckerberg kupio kompaniju koja može "čitati" misli. Iz Facebooka su objavili informacije da su preuzeli američki startup CTRL-labs za koji su platili, prema medijskim nagađanjima, između 500 milijuna i milijardu dolara.
CTRL-labs razvija tehnologiju koja signale iz mozga pretvara u digitalne signale i akcije pa bi tako, kako je na svom profilu na Facebooku objasnio jedan od vodećih ljudi kompanije u odjelu za VR i AR Andrew "Boz" Bosworth, korisnici Facebooka mogli poslati fotografiju prijateljima bez dodira prstom po ekranu, glasovne naredbe ili klikom miša. Dovoljno je samo da Facebook prepozna njihovu namjeru i to je sve, slika se šalje prijatelju.
Boz je objasnio kako tehnologija radi: npr. kada želimo nešto napraviti na računalu, neuroni iz leđne moždine šalju signale mišićima u ruci i "govore" im da pomaknu ruku i prste tako da uzmemo miša i nešto kliknemo. CTRL-labs razvio je posebnu narukvicu koja dekodira te signale koji se šalju i pretvara ih u digitalne signale koje će naši uređaji (u ovom konkretnom slučaju računalo) razumjeti i napraviti tu akciju klikanja miša. Takva tehnologija, smatra Boz, ima veliki potencijal i otvara potpuno nove kreativne mogućnosti ljudima te bi im trebala omogućiti snažniju kontrolu nad njihovim digitalnim životima.
Upravljanje tehnologijom mislima jedan je od potencijalnih načina na koji bi Facebook mogao omogućiti kontrolu uređajima za virtualnu i proširenu stvarnost. Primjerice, tako bi mogli upravljati AR naočalama na kojima navodno rade i koje na tržištu možemo očekivati do 2025.
Kako možemo pročitati na društvenim mrežama, ne slažu se svi s njihovim optimizmom i entuzijazmom te su brojne negativne reakcije ("Ovo je strašno", "Što mislite tko ste vi?" itd.) na tu akviziciju i mogućnost da nam Facebook "čita" misli. S obzirom na to da je riječ o kompaniji koja živi i zarađuje od prodaje naših informacija oglašivačima, mnogi se sarkastično pitaju hoće li sada prodavati i naše misli oglašivačima.
Izvor: BBC