Sve smo bliže vremenu kada će stanovnici San Francisca moći putem aplikacije pozvati taksi, a po njih će doći automobil u kojem - nema vozača. Ideja robotaksija je revolucionarna (zamislite što bi sada Britanci mogli dati da imaju autonomne kamione, tj. cisterne) i nadamo se da će jednom zaživjeti i u Hrvatskoj zahvaljujući projektu Mate Rimca, no za one koji nisu dovoljno upoznati sa situacijom na ovom tržištu, treba naglasiti da takav oblik prijevoza već postoji.
Googleov Waymo već neko vrijeme u dijelu Phoenixa pruža usluge robotaksija te putnike prevoze automobili u kojima nema vozača. Iskustvo putnika, zanimljivo, ipak nije revolucionarno, već su ga neki opisali prilično dosadnim.
Naime, roboti su puno pažljiviji vozači, pridržavaju se pravila i ograničenja brzine te do sada nisu zabilježeni nikakvi veći problem s ovim taksi-servisom.
Odjel za motorna vozila Kalifornije ovaj je tjedan sličnu dozvolu za korištenje autonomnih taksija dao i Waymu te Cruiseu, kompanija u koju je investirao GM, pri čemu treba naglasiti da im nova dozvola, za razliku od prijašnjih, omogućuje i naplaćivanje takvih vožnji.
To je veliki korak prema potpunom autonomnom servisu za taksi-vozila u San Franciscu, no prije nego roboti preuzmu upravljanje vozilima na cestama ovog grada, Waymo i Cruise trebaju dobiti još jednu dozvolu (kalifornijske agencije za sigurnost javnih servisa).
Ipak, američki mediji kažu kako smo već sada jako blizu potpuno novog načina vožnje u kojem će moći uživati stanovnici San Francisca. Za početak će se taksi-usluge pružati samo na ograničenom dijelu grada, i s velikim ograničenjima.
Npr. automobili Cruisea moći će se koristiti u određenim dijelovima San Francisa samo između 10 navečer i 6 ujutro, a moći će prometovati i po manjoj kiši i laganoj magli, no brzina automobila neće moći biti viša od 48 km/h. Waymovi automobili nemaju takvo ograničenje brzine pa će se u njihovim taksijima moći voziti brzinama većim od 100 km/h.
Izvor: CNBC