Prije samo nekoliko dana izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai govorio je o mogućnosti da bi jednom autonomni automobili mogli postati dostupni za kupovinu, kao i sva ostala klasična vozila. Tada je to spomenuo samo kao nekakvu ideju i nije imao nikakvih konkretnih podataka o tome kada bi to moglo biti.
Jučer su napravili mali korak prema tom cilju i to potpisivanjem preliminarnog partnerstva s Toyotom. Japanska kompanija dominira globalnim tržištem po broju prodanih automobila, dok je Alphabetov Waymo dominantna kompanija na tržištu robotaksija. Kako je naglašeno u zajedničkom priopćenju, cilj koji žele postići ovim partnerstvom jest brži razvoj tehnologije asistencije u vožnji te autonomne tehnologije za osobna vozila.
Kombinacija stručnosti Wayma na području autonomije te Toyote na području razvoja i proizvodnje automobila tako bi mogla rezultirati potpuno novom generacijom osobnih vozila budućnosti. Riječ je o autonomnim osobnim automobilima kojima bi u upravljala računala, tako da ljudima više ne bi trebala vozačka dozvola jer bi sve bilo u rukama tehnologije.
Toyota kao Waymov robotaksi
Također, ovim se partnerstvom otvara i mogućnost korištenja Toyotinih automobila u Waymovoj floti robotaksija. Podsjetimo, Waymo (tvrtka koja je, kao i Google, dio Alphabeta) nema vlastite automobile, već u postojeće modele ugrađuje autonomnu tehnologiju, a njihov robotaksi servis već je dostupan na nekoliko američkih tržišta.
Waymo je do sada potpisao partnerstva s brojnim automobilskim kompanijama poput Jaguara, Fiat Chryslera, Daimler Trucksa, Daimlera, Hyundaija i Geelyja, a uskoro možemo očekivati i Waymove autonomne Toyote.
S obzirom na to da Waymo planira širenje na nova tržište te da potražnja za njihovim robotaksijima konstantno raste, jasno je zašto su se odlučili na nove suranje s proizvođačima automobila.
Prije samo dva mjeseca broj tjednih vožnji u njihovim robotaksijima iznosio je 200 tisuća, a sada se ta brojka popela na 250 tisuća. Dakle, svaki mjesec putnici plate oko milijun vožnji u automobilima u kojima nema vozača, već su prednja sjedišta prazna.
Sporazum Wayma s Toyotom jedan je potencijalni korak prema svijetu u kojem takva vozila više neće posjedovati samo robotaksi kompanije, već bi ih mogle kupovati privatne osobe i s njima se voziti po gradovima i autocestama na kojima to zakon dopušta.
Iako je nekakav oblik asistencije u vožnji danas integriran u brojne novije modele automobila poput Teslinih vozila u kojima je vozačima dostupan autopilot, odnosno još napredniji sustav FSD, niti jedan od tih sustava nije potpuno autonoman. Pri njihovom korištenju vozači moraju imati ruke na volanu i paziti na promet kako bi mogli preuzeti kontrolu nad vozilima. Za očekivati je kako će tehnologija s vremenom biti sve naprednija i sigurnija tako da bi se jednog dana zaista mogli voziti u svojim automobilima kojima će u potpunosti upravljati računala i bit će bolji vozači nego ljudi.
Izvor: CNBC