Važna odluka: Hoće li robotaksiji moći voziti ulicama grada u svako doba dana?

Kompanije, koje su uložile milijarde u razvoj vozila, ali s malim prihodima, vide glasovanje agencije kao ključan sljedeći korak budući da razmatraju širenje u druge gradove i države.

Hina | 10.08.2023. / 14:55

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Kalifornijska državna agencija u četvrtak će glasovati o prijedlogu da se robotaksijima omogući vožnja San Franciscom u svako doba.

Tim odobrenjem bi General Motorsu i Alphabetu bilo omogućeno da prošire testiranja svojih autonomnih vozila Cruise odnosno Waymo kao plaćenih taksija po cijelom gradu, stavljajući ih tako u izravno natjecanje s konkurentskim pružateljima usluga prijevoza Uberom i Lyftom.

Kako funkcioniraju automobili bez vozača? Robotaksiji na hrvatskim cestama: "Ovo je nešto potpuno drugačije od bilo čega što sad možete vidjeti po medijima ili u Americi i u Kini"

Kalifornijska komisija za komunalne usluge (CPUC), koja ima jurisdikciju u cijeloj državi nad regulacijom autonomnih vozila, izradila je prijedlog nakon što su Waymo i Cruise podnijeli zahtjev za dozvole koje bi omogućile šire testiranje robotaksija.

Kompanije, koje su uložile milijarde u razvoj vozila, ali s malim prihodima, vide glasovanje agencije kao ključan sljedeći korak budući da razmatraju širenje u druge gradove i države.

No, to glasovanje dolazi usred snažnog protivljenja agencije za prijevoz i sigurnost u San Franciscu, koja tvrdi da je ponekad nepredvidiva vožnja robotskih automobila ometala vatrogasce, uzrokovala prometne gužve i kršila druga pravila u prometu te da tvrtke nisu u potpunosti otkrile podatke koji pokazuju probleme. Agencija je zato zatražila opreznije uvođenje robotaksija.

Cruise i Waymo su s druge strane tvrde da su njihovi robotaksiji sigurniji od ljudskih vozača te da nisu uzrokovali smrt ili ozljede opasne po život tijekom milijuna ukupno prijeđenih kilometara i da je testiranje u stvarnom svijetu ključno za usavršavanje tehnologije.

Slika nije dostupna Sve je veći broj prometnih nesreća s robotaksijima: Evo što najčešće naprave vozači nakon sudara s autonomnim automobilima

Cruise je na nedavnoj javnoj raspravi priopćio da ima oko 300 vozila u funkciji noću i 100 danju, dok ih Waymo ima otprilike 250. Očekuje se da će njihov broj porasti u slučaju da CPUC odobri prijedlog.

Testiranja su podijelila stanovništvo San Francisca koje s jedne strane zamjera što se njihov grad koristi kao laboratorij za testiranje, smatraju, neprovjerene tehnologije, dok s druge strane ima onih koji smatraju da bi to moglo dovesti do manje prometnih nesreća i ozljeda.

CPUC je dva puta odgađao glasovanje i to djelomično zbog sve većeg protivljenja.

U utorak je CPUC zaprimio izjavu Gradske prometne agencije San Francisca u kojoj stoji da je od proljeća 2022. zabilježeno gotovo 600 incidenata koji uključuju autonomna vozila te da vjeruju da je to „djelić” ukupnog broja.

Opremljeni senzorima za okretanje, vozila Waymo i Cruise privlačan su prizor u San Franciscu, osobito za posjetitelje koji nisu navikli na automobile bez vozača za volanom. Vozila se pozivaju putem aplikacije, a dopušteno je da besplatno voze putnike po većem dijelu grada, uz određena ograničenja.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti