Waymo širi svoju mrežu robotaksija

Osim za automobile i taksije, Waymo će autonomnu tehnologiju iskoristiti i za druge oblike prijevoza.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.07.2023. / 12:49

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Iako neki i dalje na robotaksije, odnosno autonomne taksije gledaju kao na znanstvenu-fantastiku, odnosno daleku budućnost, takva su vozila dostupna već danas. Stanovnici jednog dijela Phoenixa već neko vrijeme mogu preko aplikacije naručiti taksi u kojem su prednja sjedala u potpunosti prazna. Automobil kojim, dakle, upravlja računalo bez problema ih odveze na željenu destinaciju, a vožnja se plaća preko mobilne aplikacije.

Slika nije dostupna Je li ovo dokaz da su roboti bolji vozači od ljudi? Waymo se pohvalio novim podacima svojih robotaksija

Dok stanovnici Phoenixa već plaćaju za vožnje u robotaksijima, uskoro će na red doći i drugi gradovi. U San Franciscu već neko vrijeme traje testiranje takvih automobila i ti su testovi u posljednjoj fazi, a uskoro će prvi putnici početi s testiranjem autonomnih taksija u Los Angelesu. Dok testiranja traju, vožnje se ne naplaćuju, a jednom kada završi testna faza, vožnja robotaksijem naplaćuje se po standardnim tarifama. S obzirom na to da su se dosadašnji testovi pokazali iznimno uspješnima, iz Wayma kažu kako se u budućnosti namjeravaju u potpunosti fokusirati na investicije u robotaksije.

U objavi za javnost naglasili su "velike komercijalne prilike" na tom tržištu. Interes za takvim oblikom prijevoza u konstantnom je porastu u spomenuta tri grada, a podsjetili su i na partnerstvo s Uberom prema kojem će se Waymovi robotaksiji moći naručiti unutar njihove aplikacije, što bi trebalo znatno povećati broj vožnji i korisnika.

Slika nije dostupna Sve veća gužva na cesti: Više od 200 vozača testira Appleove autonomne automobile

Osim za automobile i taksije, Waymo autonomnu tehnologiju koristi i za druge oblike prijevoza, poput kamionskog prijevoza, te je najavljen nastavak suradnje vezane za autonomnu vožnju s Daimler Truck North America (DTNA). Ipak, svoj će fokus i resurse usmjeriti prema robotaksijima, dok će se razvoj autonomne tehnologije za kamione usporiti. 

Platforma Waymo Driver može se primijeniti i na lokalne dostave, ali i na osobna vozila, odnosno autonomna tehnologija moći će se implementirati u automobile koji će biti dostupni na tržištu te će se moći kupiti, no za to ćemo morati pričekati još neko vrijeme.

Izvor: 9to5 Google

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti