Iako neki i dalje na robotaksije, odnosno autonomne taksije gledaju kao na znanstvenu-fantastiku, odnosno daleku budućnost, takva su vozila dostupna već danas. Stanovnici jednog dijela Phoenixa već neko vrijeme mogu preko aplikacije naručiti taksi u kojem su prednja sjedala u potpunosti prazna. Automobil kojim, dakle, upravlja računalo bez problema ih odveze na željenu destinaciju, a vožnja se plaća preko mobilne aplikacije.
Dok stanovnici Phoenixa već plaćaju za vožnje u robotaksijima, uskoro će na red doći i drugi gradovi. U San Franciscu već neko vrijeme traje testiranje takvih automobila i ti su testovi u posljednjoj fazi, a uskoro će prvi putnici početi s testiranjem autonomnih taksija u Los Angelesu. Dok testiranja traju, vožnje se ne naplaćuju, a jednom kada završi testna faza, vožnja robotaksijem naplaćuje se po standardnim tarifama. S obzirom na to da su se dosadašnji testovi pokazali iznimno uspješnima, iz Wayma kažu kako se u budućnosti namjeravaju u potpunosti fokusirati na investicije u robotaksije.
U objavi za javnost naglasili su "velike komercijalne prilike" na tom tržištu. Interes za takvim oblikom prijevoza u konstantnom je porastu u spomenuta tri grada, a podsjetili su i na partnerstvo s Uberom prema kojem će se Waymovi robotaksiji moći naručiti unutar njihove aplikacije, što bi trebalo znatno povećati broj vožnji i korisnika.
Osim za automobile i taksije, Waymo autonomnu tehnologiju koristi i za druge oblike prijevoza, poput kamionskog prijevoza, te je najavljen nastavak suradnje vezane za autonomnu vožnju s Daimler Truck North America (DTNA). Ipak, svoj će fokus i resurse usmjeriti prema robotaksijima, dok će se razvoj autonomne tehnologije za kamione usporiti.
Platforma Waymo Driver može se primijeniti i na lokalne dostave, ali i na osobna vozila, odnosno autonomna tehnologija moći će se implementirati u automobile koji će biti dostupni na tržištu te će se moći kupiti, no za to ćemo morati pričekati još neko vrijeme.
Izvor: 9to5 Google