Za desetak godina današnje iskustvo odlaska doktoru izgledat će zastarjelo i potpuno će se razlikovati u odnosu na iskustvo na koje smo navikli posljednjih desetljeća. Umjesto naručivanja na preglede, čekanja više mjeseci na pregled, a onda i čekanja u ordinaciji pa na kraju odlaska u ljekarnu po lijekove, u Amazonu vjeruju kako će njihova tehnologija “telezdravlja na zahtjev” radikalno promijeniti cijelu industriju.
U to je barem uvjeren prvi čovjek kompanije Andrew Jassy koji je na prošlogodišnjem sastanku na pitanje o inovacijama u tvrtki oko kojih je najviše uzbuđen izdvojio upravo primarnu zdravstvenu zaštitu i njihovu uslugu Amazon Care koja povezuje pacijente s liječnicima. Ono što pokušavamo napraviti s Amazon Care i telemedicinom… radikalno mijenja igru, rekao je zaposlenicima Jassy, naglasivši kako bi Amazon na ovom tržištu mogao biti “značajni disruptor”.
Amazon posljednjih godina ulaže veliki novac u ovo tržište - još 2018. preuzeli su online ljekarnu PillPack za 750 milijuna dolara i od tada konstantno povećavaju investicije u ovom sektoru. Sada planiraju sljedeći korak na ovom tržištu koji uključuje i konsolidaciju odjela unutar same tvrtke koji će biti posvećeni razvoju zdravstvenih usluga.
Njihove usluge u zdravstvenom sektoru sastoje se prvenstveno od 3 glavne komponente - primarne zdravstvene zaštite, online ljekarne i medicinske dijagnostike. U budućnosti planiraju povezati sve ove komponente u jedinstvenu uslugu, a prema internom dokumentu u koji su uvid dobili novinari Business Insidera, kako bi takva usluga trebala izgledati prikazali su prezentacijom roditelja s bolesnim djetetom.
Prvo, putem Amazon Carea roditelj dobije virtualni medicinski savjet, zatim istog dana na njihovu adresu stiže kućni pribor za testiranje (naravno, ovisi o kakvom je problemu, tj. bolesti riječ), dok se rezultati mogu očekivati istog dana. Nakon dijagnoze uslijedila bi terapija koja bi se osigurala ponovno putem Amazona i njihove online ljekarne.
U dokumentu stoji kako će ovo biti “superiornije” iskustvo koje će pacijenti dobiti u odnosu na ono što su navikli kada je primarna zdravstvena zaštita u pitanju.
Treba naglasiti kako su usluge koje tvrtka planira još u “ranom stupnju razvoja” tako da će proći još dosta vremena dok se one ne realiziraju te će biti zanimljivo pratiti hoće li Amazon zaista uspjeti ispuniti svoju viziju i promijeniti, odnosno poboljšati iskustvo zdravstvene zaštite.