Apple je objavio neke zanimljive podatke o svojim uslugama i korisnicima koji ih koriste. Kako su istaknuli, aplikacije i igre postali su neizostavan dio života, a Appleov App Store u gotovo 13 godina, koliko je prisutan na tržištu, odigrao je veliku ulogu u širenju dostupnosti tih aplikacija, ali i njihovoj zaradi.
Tako su otkrili da App Store svakog tjedna koristi više od 600 milijuna ljudi iz 175 zemalja. Od 2008. godine, kada je App Store pokrenut, developeri koji prodaju svoje aplikacije putem te trgovine aplikacija zaradili su više od 260 milijardi dolara. Dodali su kako su tijekom proteklih blagdana Appleovi korisnici potrošili najviše do sada u App Storeu.
Zanimljivo, Apple je krajem 2021. godine dodijelio nagrade najboljima aplikacijama u App Storeu. iPhone App of the Year nagrada otišla je aplikaciji koja se u App Storeu nalazi već 10 godina, ali je 2021. doživjela veliku popularnost - radi se o mobilno igri namijenjenoj djeci "Toca Life World, from Toca Boca". Očekivano, nagrada za najbolju aplikaciju za iPad otišla je u ruke aplikaciji za crtanje i uređivanje fotografija - "LumaFusion", dok je najboljom aplikacijom za Mac računala proglašena "Craft".
Podsjetimo, upravo je način na koji funkcionira App Store došao pod povećalo prošle godine kad je Epic Games tužio Apple i optužio za nepoštenu praksu prema developerima igara i aplikacija. Naime, Epic Games je u svojoj popularnoj igri Fortnite ugradio sustav plaćanja dodatnih mogućnosti koji je zaobilazio Appleov sustav plaćanja. To su u Appleu protumačili kao kršenje pravila i izbacili Fortnite iz App Storea.
Tijekom suđenja isplivale su brojne zanimljive informacije, poput one da developer ne moraju nužno aplikacije nuditi putem App Storea, a svejedno ih učiniti dostupnima korisnicima iOS-a.
Također, sutkinja je na kraju suđenja donijela odluku koja će uvelike promijeniti način na koji App Store funkcionira. Odredila je kako Apple mora u svoj App Store uvesti mogućnost korištenja drugih načina plaćanja dodatnih sadržaja u aplikacijama, kroz obavijesti kao što su posebni gumbi, linkovi i poruke u samim aplikacijama koje bi nudile alternative. Prema nekim procjenama taj bi potez mogao smanjiti Appleove prihode od App Storea za čak 30 posto.
S obzirom na to da je rok za tu prilagodbu istekao u prosincu, bit će zanimljivo vidjeti kakvi će prihodi od App Storea biti u ovoj godini.