Nakon što smo tijekom više od dva desetljeća postali ovisni o Googleu, danas se čini gotovo nemoguće da bi se mogla pojaviti tražilica koja bi nam mogla zamijeniti guglanje. No kako Google baš nije sinonim za privatnost, sve je veći broj korisnika koji pri korištenju interneta preferiraju privatnost i ne žele da velike tehnološke kompanije prate sve što rade. To je na svojoj koži nedavno osjetio i Facebook, odnosno WhatsApp, koji su nakon najave promjena uvjeta korištenja milijuni zamijenili aplikacijama kao što su Signal i Telegram.
Kompanija Brave, koja je prije dvije godine lansirala preglednik internetskih stranica fokusiran na privatnost, a koju je osnovao bivši direktor Mozille Brendan Eich, namjerava Googleu uzeti dio tržišta s vlastitom tražilicom. Brave Search, jednako kao i njihov pretraživač, bit će namijenjen korisnicima kojima je privatnost na internetu od velike važnosti i koji ne žele da ih druge kompanije prate i nude im personalizirane oglase na temelju njihove povijesti surfanja.
Brave Search neće pratiti ljude koji koriste njihovu tražilicu niti će prikupljati njihove IP adrese te kompanija trenutačno razmišlja o dvije vrste svoje tražilice - jedna na kojoj se uopće neće prikazivati oglasi, a čije bi se korištenje trebalo platiti, te verziju tražilice s oglasima, pri čemu ti oglasi ne bi trebali biti bazirani na povijesti pretraživanja. Za svoju tražilici Brave je kupio postojeći engine pretraživanja Tailcat i tehnologiju na kojoj je baziran, a tražilica bi trebala imati i posebnu opciju koja će korisnicima omogućiti pretraživanje samo s određenih izvora na webu - npr. samo s nekih nezavisnih i manjih portala i slično.
Internetski preglednik Brave, usprkos činjenici što nije toliko poznat, već ima oko 25 milijuna aktivnih korisnika mjesečno te u toj kompaniji vjeruju kako će mnogi korisnici browsera postati korisnici njihove tražilice. Brave će tako svim korisnicima kojima je privatnost na prvom mjestu omogućiti potpunu alternativu i Googleovu browseru i Googleovoj tražilici te će biti zanimljivo pratiti broj korisnika, ali i zadovoljstvo tom tražilicom, čiji rezultati sigurno neće biti jednako kvalitetni kao i rezultati pretraživanja na Googleu.
Izvor: PC Mag