Izgradnja Pelješkog mosta dugog 2,4 km i visokog 55 m s 4 prometna traka ukupne vrijednosti 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) sufinancirana je iz EU fondova s bespovratnih 85% sredstava privodi se kraju. Most kojeg je projektirao Marjan Pipenbaher smatra se jednim od najvažnijih strukturnih projekata u Hrvatskoj uopće, ne samo zbog kompleksnosti gradnje i složenosti projekta nego i po realizacije projekta u planiranom roku od samo 36 mjeseci.
Kako se radi o vrlo zahtjevnom objektu, za njegovu realizaciju korištene su najsuvremenije tehnologije, uključujući i aplikaciju PlanRadar.
Osim korištenja na projektima visokogradnje, aplikacija PlanRadar može se primjenjivati na infrastrukturnim kao i linijskim projektima kao što je izgradnja Pelješkog most te pristupnih cesta. Ono što nam je izrazito drago na ovom projektu je to da je PlanRadar implementiran i prihvaćen od strane svih sudionika u procesu gradnje, pa tako imamo implementaciju stranih investitora, stručnih nadzora i izvođača radova, pojašnjava Bojan Petkovic, direktor tvrtke PlanRadar za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju.
Podsjetimo, PlanRadar, aplikacija za digitalnu dokumentaciju i komunikaciju u građevinskoj industriji i sektoru upravljanja nekretninama, opslužuje preko 13.000 korisnika iz 55 zemalja uključujući i najpoznatiji kapitalni projekt u Hrvatskoj – projekt cestovnog povezivanja južne Dalmacije, koji obuhvaća izgradnju Pelješkoga mosta i pristupnih cesta.
Praćenje i rješavanje nedostataka u procesu gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta jedan je od najznačajnijih primjera korištenja aplikacije PlanRadar u praksi. Naime, aplikacija omogućava svim sudionicima u gradnji da maksimalno optimiziraju poslovne procese i smanje vrijeme administracije, uključujući kreiranja različitih dokumenata.
Aplikaciju PlanRadar na ovom projektu koristimo kako bi pratili tijek nesukladnosti od njenog nastanka do rješavanja. Neki od primjera nesuglasnosti na ovome projektu su pogreške pri zavarivanju, montaži, oštećenja na konstrukciji i slično. Aplikacija nam omogućuje da nesukladnosti fotodokumentiramo s točnom lokacijom i vremenom nastanka što osigurava da izvođač predloži korektivne mjere koje se zatim provode, a nakon pregleda izvršenih korektivnih mjera zaključi nesuglasnosti. Najveća prednost softvera je jednostavnost i brzina te mogućnost pretraživanja zahvaljujući bazi podataka, izjavio je Fran Bošković predstavnik stručnog nadzora IGH.
Na ovako velikom projektu uključen je veći broj izvođača i velik broj timova nadzornih inženjera. Uz praćenje izvođenja radova, naš posao uključuje i prijavu određenih nesukladnosti koje smo onda odlučili digitalizirati i zato smo se odlučili koristiti aplikaciju PlanRadar. Aplikacija nam omogućuje pregled svih nesukladnosti izgradnje na projektu na jednom mjestu. Dakle, mi smo na jednom mjestu podijelili cjelokupni projekt cestovnog povezivanja južne Dalmacije na: most Pelješac, pristupne ceste, i Stonsku obilaznicu. Na svakom od ta tri projekta rade zasebni timovi nadzornih inženjera i zasebnih izvođača. Zahvaljujući aplikaciji PlanRadar na jednom mjestu imamo pregled svih nesukladnosti zabilježenih od svih timova što uvelike unaprjeđuje i pojednostavljuje poslovne procese, izjavio je Davor Perić, projekt menađer, Hrvatske ceste.
Kako ističu iz PlanRadara, informatizacija i digitalizacija građevinskoga sektora od presudne je važnosti. Svakodnevni zadaci upravljanja građevinskim projektima primarno se obavljaju na gradilištu, no administrativni i ponavljajući zadaci mogu se obavljati automatizirano u stvarnome vremenu, čak i radom na daljinu. Praktično iskustvo posljednjih godina pokazuje da digitalizacija procesa u građevinarstvu donosi velike koristi svim sudionicima. Tvrtke imaju koristi od učinkovitijih procesa i na taj način štede vrijeme i novac, dok zaposlenici cijene fleksibilnost rada, što može omogućiti i bolju ravnotežu između poslovnoga i privatnoga života