Ljudi već stotinama godina stvaraju karte i kartografski prikaz svijeta oko njih. S razvojem tehnologije papirnate karte zamijenile su one u GPS uređajima i na pametnim telefonima. Danas je dovoljno kliknuti po ekranu nekoliko puta i saznati točno kako doći od jedne destinacije do druge. I to veoma precizno.
Kako danas većinu vremena provodimo u virtualnom svijetu, slovački grafički dizajner Martin Vargic pokušao je zamisliti kako bi internet izgledao da se radi o pravom svijetu i napravio njegovu kartu.
Prvu je kartu interneta, u stilu starih karti kakve su izrađivali moreplovci, objavio je na svojoj web stranici 2014. godine, dok je još bio student. No, kako se internetski svijet mijenja puno brže od stvarnog, zaključio je kako je potrebno revidirati kartu i zabilježiti promjene koje su se u međuvremenu dogodile.
Kartu interneta, koja obuhvaća 3000 internetskih stranica, koje su predstavljenje kao države, izrađivao je više od 1000 sati. Države odnosno stranice, grupirane su u kategorije, dok su "mora" dobila imena po tehnologijama. Tako možemo vidjeti "more modema", "5G more", ali i "tjesnac skrolanja", "zalijev webmastera" ili "zaliljev trolova".
After months of hard work, I have finally finished the new Map of the Internet for the year 2021! pic.twitter.com/JNolhCtjv7
— Martin Vargic (@MartinVargic) April 26, 2021
Kako je pojasnio na svojoj web stranici, veličinu "države" temeljio je na prosječnoj posjećenosti u razdoblju od siječnja 2020. do siječnja 2021. prema Alexa Ranku, koji mjeri koliko je popularna neka web stranica.
U sredini karte tako možemo vidjeti "ključne igrače", okružene internetskim preglednicima, a svoje je mjesto pronašao čak i "dark web".
Iako raspored "kontinenata" baš i nema previše veze s kontinentnima na klasičnim kartama, daje zanimljiv pogled na virtualne vode kojima svakodnevno plovimo.
Želite li i sami istražiti ovu zanimljivu kartu, možete ju pogledati na Vargicevoj web stranici i ujedno saznati brojne zanimljive podatke poput oni koje su web stranice najpopularnije, kakva je brzina interneta u svijetu ili pak koliko vremena stanovnici pojedinih zemalja provode na društvenim medijima.