Zahvaljujući kompanijama poput SpaceX-a, Blue Origina i Virgin Galactica i službeno je započelo razdoblje svemirskog turizma. Putovanja u svemir do sada su bila rezervirana samo za astronaute, no sada je ono otvoreno za sve - točnije, za sve koji si to mogu priuštiti jer je za tu avanturu života potrebno imati jako puno novaca.
Možemo reći kako je prošle godine postavljen kamen temeljac svemirskog turizma - 11. srpnja Richard Branson, osnivač Virgin Galactica, odletio je do ruba svemira. Tijekom leta od oko sat vremena, raketa Unity dosegla je visinu od 90 km, a svemirski turisti na nekoliko su minuta osjetili bestežinsko stanje. Samo desetak dana nakon njega svoje je svemirske snove ispunio i Jeff Bezos. U letjelici New Shepard koju je izradila njegova tvrtka Blue Origin otisnuo se u svemir, dosegavši visinu od 107 km.
Veliku ulogu u razvoju svemirskog turizma ima i Elon Musk. Iako sam (još) nije odletio u svemir, letjelica njegova SpaceX-a uspješno prevozi turiste u svemir, a astronaute na ISS.
Prema procjeni švicarskog financijskog holdinga UBS, trenutačni potencijal svemirskog turizma iznosi 4 milijarde dolara, dok je procjena svemirskog turističkog potencijala 2019. godine iznosila 3 milijarde dolara. U budućnosti te će cifre biti puno veće, a prema procjeni Northern Sky Researcha (NSR) do 2031. godine otprilike 57 tisuća putnika odletjet će u svemir. Vrijednost tržišta tada bi trebala iznositi više od 20 milijardi dolara, a većinu njih činit će upravo prihodi od svemirskih turista i orbitalnih putovanja.
Karte za turističke letove u svemir već su kupile brojne poznate osobe poput Leonarda di Caprija i Justina Biebera - oni su dio skupine od oko 700 ljudi koji su od studenog prošle godine unaprijed platili letove. Kada se letovi Virgin Galactica nastave, Richard Branson vjeruje kako će se lista čekanja povećati na tisuću ljudi.
S obzirom na to da će se u ovakvom obliku turizma okretati milijarde dolara, više je načina na koji će se u budućnosti moći zarađivati u ovoj novoj industriji. Jedan je investiranjem u kompanije koje pružaju usluge svemirskih letova i razvijaju infrastrukturu za njih. Također, to je odlična prilika i za kompanije u industrijama turizma koji mogu organizirati svemirske letove. Također, već se spominju privatne svemirske postaje i hoteli sa svim popratnim sadržajem - restoranima, teretanama, kafićima itd. Cijene za takve turističke aranžmane, jasno, bit će astronomske i rezervirane samo za one najdubljeg džepa.