Zakon je proteklog tjedna prihvaćen u Bundestagu i specifično se odnosi na vozila s visokom autonomijom razine 4.
Autonomija razine 4 oznaka jeDruštva automobilskih inženjera (Society of Automobile Engineers ili skraćeno SAE), a zapravo znači da računalo u potpunosti upravlja vozilom u određenim uvjetima i situacijama. U Njemačkoj ta će vozila biti ograničena na određena geografska područja.
U budućnosti autonomna vozila trebala bi voziti diljem države i bez fizičke prisutnosti vozača na specifičnim područjima javnih prometnica tijekom regularnog prometa, piše između ostalog u navedenom usvojenom zakonu.
Zakon ipak još uvijek mora proći glasanje i u gornjem domu njemačkog parlamenta, odnosno Bundesratu.
U zakon su uključene moguće prve aplikacije u potpunosti autonomnih vozila na njemačkim cestama, poput javnog putničkog prijevoza, poslovnih i opskrbnih putovanja, logistike, prijevoza djelatnika raznih kompanija te vožnji između bolnica i umirovljeničkih domova.
No tvrtke koje budu htjele sudjelovati u upravljanju komercijalnih autonomnih vozila u Njemačkoj morat će se pridržavati i brojnih drugih pravila, poput ishodovanja osiguranja od odgovornosti, te će morati imati mogućnost zaustaviti autonomna vozila na daljinu.
Kompanije poput Argo AI i Mobileye već testiraju autonomna vozila u Njemačkoj te s jedne strane gledano možda već imaju i prednost u odnosu na druge tvrtke koje bi se u budućnosti bavile tim segmentom transporta.
Izvor: Tech Crunch