Na popisu je pet američkih internetskih divova: Alphabet, Amazon, Apple, Meta i Microsoft, te kineski vlasnik TikToka ByteDance.
Ukupno su 22 platforme ušle u kategoriju digitanih nadzornika u vlasništvu tih šest tvrtki. Među njima su društvene mreže Instagram i Facebook, servisi za razmjenu poruka WhatsApp, Messenger, tri operativna sustava (Android, iOS, Windows), tražilica Google, dva preglednika Chrome i Safari, te posredničke usluge poput App Storea, Google Mapsa i Google Playa i stranica za dijeljenje videa Youtube.
Akt o digitalnim tržištima, zajedno s Aktom o digitalnim uslugama (DSA), jedan je od glavnih elemenata Europske digitalne strategije, čiji je cilj uspostava sigurnijeg digitalnog prostora u kojem su zaštićena temeljna prava svih korisnika digitalnih usluga i uspostavljanje jednakih uvjeta tržišnog natjecanja.
Nadzornicima pristupa (gatekeepers) smatraju se digitalne platforme i društvene mreže koje osiguravaju bitnu vezu između poslovnih korisnika i krajnjih potrošača, i imaju vrlo snažan tržišni položaj. U Aktu o digitalnim tržištima utvrđen je popis dopuštenih i zabranjenih poslovnih praksi koji će nadzornici pristupa morati primjenjivati u svakodnevnom poslovanju kako bi se osigurala pravednost i otvorenost digitalnih tržišta i tako spriječilo da velike digitalne platforme zloupotrebljavaju svoj dominantni položaj.
Akt o digitalnim tržištima odredio je kriterije po kojima se određuje koja se digitalna tvrtka može smatrati nadzornikom pristupa: mora biti dovoljno velika da utječu na tržište EU i poslovati u najmanje tri zemlje članice, imati preko 45 milijuna mjesečno aktivnih korisnika ili preko 10 tisuća poslovnih korisnika u EU te imati takav čvrst i trajan položaj najmanje kroz tri posljednje godine.
Komisija je također otvorile četiri tržišne istrage kako bi ispitala prigovore Microsofta i Applea da neke od temeljnih usluga njihovih platformi, ne trebaju spadati u kategoriju nadzornika pristupa, iako ispunjavaju kriterije za to. Microsoft je zatražio da se preispita situacija Binga, Edga i Microsoft Advertisinga, a Apple za iMessage. Istraga bi se trebala dovršiti u roku od najviše pet mjeseci.
Komisija je također pokrenula tržišnu istragu kako bi utvrdila treba li Appleov iPadOS biti definiran kao nadzornik pristupa iako formalno ne ispunjava kriterije. Ta istraga treba biti završena u roku od godinu dana.
Komisija je zaključila da Gmail, Outlook i Samsung Internet Browser nisu nadzornici pristupa iako ispunjavaju formalne kriterije. Alphabet, Microsoft i Samsung dostavili su dovoljno opravdane argumente koji pokazuju da se usluge tih platformi ne kvalificiraju za status nadzornika pristupa.
Komisija će pratiti provedbu i poštivanje svih obveza koje proizlaze iz DMA. U slučaju da nadzornik pristupa ne ispunjava obveze koje propisuje DMA, Komisija može izreći novčane kazne do 10 posto ukupnog svjetskog prometa tvrtke, što može ići do 20 posto u slučaju ponovljenog kršenja.