Tržište automobila na početku je radikalne transformacije i zamjene benzinaca i dizelaša električnim vozilima. Iako je udio vozila na struju sve veći, ta transformacija donosi i neke velike izazove s kojima se kompanije već sada suočavaju, a u budućnosti bi oni mogli biti još i veći.
Dok su neke države već najavile kada namjeravaju u potpunosti zabraniti prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, Joe Biden još se nije odlučio na taj potez. No postavio je cilj da u SAD-u do 2030. 50 posto prodanih automobila budu električni ili hibridi. O problemima i potencijalnim izazovima elektrifikacije ovaj je tjedan na Automotive News forumu u New Yorku govorio Scott Keogh, izvršni direktor američkog odjela Volkswagena, tvrtke koja bi za dvije godine mogla zauzeti Teslinu poziciju i postati najveći proizvođač električnih automobila na svijetu.
Naglasio je kako danas SAD, prema njegovim procjenama, proizvodi 150-200 tisuća baterija godišnje, dok bi za sedam godina ta brojka mogla iznositi čak 8,5 milijuna godišnje, što smatra tako velikom investicijom da prema njoj industrijska revolucija izgleda “šetnja parkom”. Automobilske kompanije i proizvođači baterije već su najavile ulaganja teška desetke milijardi dolara za proizvodnju električnih automobila i baterija diljem Sjeverne Amerike, kako bi povećali proizvodnju.
Prema Koeghu, prvi veliki izazov za ovu industriju odnosi se na nedostatak stručne radne snage, odnosno privlačenje kvalificiranih radnika u svoje kompanije te vjeruje da bi ova industrija do 2030. samo u SAD-u mogla zapošljavati stotine tisuća ljudi. Drugi veliki izazov odnosi se na povećanje rudarenja kritičnih metala potrebnih za proizvodnju baterija te, ono čemu svjedočimo već neko vrijeme, problemi s lancima nabave. Također, Keogh je spomenuo i obrazovanje te infrastrukturu kao ostale izazove s kojima će se suočavati proizvođači električnih automobila.
Izvor: Reuters