Protekle godinu-dvije na automobilskom tržištu obilježile su nestašice čipova i kriza u lancima opskrbe, a više stručnjaka koji prate tržište složilo se kako se situacija vjerojatno neće previše popraviti do kraja ove ili sljedeće godine. Ipak, čini se kako bi do poboljšanja moglo doći prije od očekivanog, barem tako smatraju u Volvo Carsu.
Prema prvom čovjeku kompanije, izvršnom direktoru Jimu Rowanu, najgori dio krize s opskrbom čipova je prošao. Dok su još u prvom kvartalu osjećali posljedice nestašice, koja je prvenstveno bila vezana uz jednog proizvođača čipova koji je kočio proizvodnju u većini asortimana, sada više nema problema sa zalihama te je njihov inventar čipova u potpunosti ispunjen.
Rowan kaže kako su tako nešto i predvidjeli početkom godine, da će do kraja drugog kvartala problemi s nestašicom čipova biti iza njih, a ta su se predviđanja sada pokazala točnima.
Dok u Volvu vlada optimizam oko situacije s čipovima, treba podsjetiti kako su na velike probleme još u svibnju upozoravali iz BMW-a i Volkswagena te da je prošlomjesečno istraživanje Alix Partnersa pokazalo kako bi se problemi na tržištu mogli nastaviti sve do 2024. godine. Slično razmišlja i izvršni direktor Intela.
Što se Volva tiče, kompanija je u drugom kvartalu zabilježila pad prodaje od 27 posto, za što su glavni krivci upravo problemi s lancima nabave uzrokovani pandemijom, kao i povećanje cijene sirovina za proizvodnju. Usprkos tome, u Volvu ove rezultate smatraju zadovoljavajućima, pogotovo u odnosu na “turbulentne tržišne uvjete” na koje je i dalje utjecao lockdown u Kini.
Ono što su također naglasili prilikom objave rezultata, jest da se usprkos recesiji i poskupljenjima, potražnja korisnika za automobilima i dalje ne smanjuje, što bi se, ovisno o stanju na globalnom tržištu, uskoro moglo promijeniti.
Izvor: CNBC