Do sada su provedena različita istraživanja vezana uz rad od kuće, a neki od dobivenih rezultata prilično su oprečni. Dok dio istraživanja pokazuje kako je rad od kuće dobar i za zaposlenike, ali i kompaniju, rezultati nekih drugih istraživanja govore o negativnom utjecaju udaljenog rada jer su ljudi iscrpljeni od konstantnih online sastanaka, dok je kreativnost manja kada zaposlenici komuniciraju putem interneta, umjesto uživo.
Nakon prestanka pandemije, dio kompanija pozvao je sve zaposlenike da se vrate doma, dobar dio odlučio se za hibridni rad, a manji dio njih zaposlenicima je omogućio potpunu fleksibilnost vezano uz mjesto rada.
Razlozi zašto su se kompanije odlučile na zabranu udaljenog rada ili potpunu fleksibilnost su različiti, a nedavno provedeno istraživanje sveučilišta u Pittsburghu pokazalo je kako ponekad te odluke mogu ovisiti o karakteru izvršnog direktora. Iako izvršni direktori kao razloge donošenja odluke o povratku u rede spominju socijalizaciju, suradnju i bolje odnose među zaposlenicima te, što je mnogima najvažnije, produktivnost, pokazalo se kako su šefovi koji žele imati zaposlenike u uredima opsjednuti kontrolom pa čak pokazuju znakove narcisoidnosti.
U istraživanju znanstvenici su proučavali poslovanje kompanija prije i nakon povratka zaposlenika u urede. Ako su zaposlenici koji rade u uredima zaista produktivniji, kako to tvrde brojni direktori tvrtki, znanstvenici su smatrali kako bi se to trebao odraziti na poslovanjima kompanija, a time i na cijenama dionica. Posebno su istraživali kompanije s menadžerima višeg profila te se pokazalo kako je upravo u takvim tvrtkama češća obveza rada iz ureda. Kada se uzmu u obzir svi faktori, uključujući i troškove rada iz ureda, benefit povratka zaposlenika na svoja radna mjesta je približan - nuli, objasnio je profesor s navedenog sveučilišta Mark Ma koji je vodio ovu studiju.
Umjesto produktivnosti, u ovom istraživanju tvrdi se kako povratkom u urede, šefovi i/ili izvršni direktori žele ponovno uspostaviti kontrolu nad svojim zaposlenicima, što i njima stvara osjećaj veće sigurnosti za vlastiti posao. Oni su s pandemijom i radom od kuće počeli osjećati gubitak kontrole jer su zaposlenici postali sve svjesniji svojih prava pa ih je bilo potrebno vratiti u urede, gdje su ponovno mogli uspostaviti kontrolu nad njima.
Još jedna zanimljivost koju je pokazalo istraživanje je kako su za dio menadžera zaposlenici koji rade od kuće postali žrtveni jarci koje mogu optužiti za loše performanse kompanije, poput izvršnog direktora Salesforcea Marca Benioffa koji je kritizirao ljude zaposlene tijekom pandemije, a koji su radili iz kuća.
Izvor: Tech Spot