Mobilnim tržištem uvjerljivo vladaju Samsung i Apple, koji osim velike prodaje telefona ostvaruju i najveći profit na ovom tržištu – jedina kompanija koja im je uspjela zaprijetiti u posljednje vrijeme jest Huawei, a usprkos sve većoj konkurenciji kineskih kompanija poput Xiaomija koje prodaju sve više telefona, trenutno ne postoji neki novi konkurent koji bi ugrozio njihovu vladavinu.
Planove za osvajanje tržišta pametnih telefona prije nekoliko godina imao je šef Amazona Jeff Bezos, no njegov uređaj Fire Phone pokazao se kao totalni debakl te je već tada postalo jasno da, ako netko želi izazvati iPhone i Samsungove telefone Galaxy S, trebat će predstaviti telefon koji će imati neku novu i posebnu opciju koja će korisnicima biti zanimljiva, a nemaju je konkurentni ili će, poput kineskih kompanija, trebati predstaviti telefon što boljeg hardvera i što niže cijene.
Rubin će prodati kompaniju?
Fire Phone nije imao nikakve revolucionarne opcije ni nešto povoljniju cijenu u odnosu na popularnije konkurente te je bio osuđen na neuspjeh. Nekoliko godina nakon toga, u kolovozu 2017., jedan od kreatora operativnog sustava Android kojeg su neki prozvali i ocem Androida – Andy Rubin napravio je sličnu grešku kao i Amazon. Njegova kompanija Essential predstavila je uređaj za koji je Rubin vjerovao da bi mogao napasti tržište top-modela pametnih telefona (sigurno je računao kako će prodaji pomoći i činjenica što je on uključen u razvoj tog telefona), no niti Essential Phone nije donio neku revoluciju, dok mu je cijena iznosila 700 dolara.
Većina korisnika koja je tražila najbolji telefon na tržištu odlučila se igrati na sigurnu kartu i provjerene kompanije i nisu htjeli riskirati s Essentialom, dok su oni koji su riskirali (prodano je oko 150 tisuća telefona, pri čemu treba napomenuti kako je prodaja porasla nakon smanjenja cijene uređaja) ostali dijelom razočarani tim telefonom – ponajviše slabijom kvalitetom kamere u odnosu na konkurentske uređaje, problemima s ekranom i pozivima.
Iako je najavljen nasljednik tog uređaja, ekipa iz Essentiala donijela je pametnu odluku i odustala od njegova razvoja te će resurse usmjeriti na druge projekte. Prošlog tjedna mrežom se raširila informacija kako je Rubin spreman na prodaju kompanije – na temelju dosadašnjih ulaganja u kompaniju vrijednost Essentiala iznosi između 900 milijuna i milijardu dolara, a prodaja bi obuhvaćala patente, hardverske proizvode (Essential Phone, kameru za telefon i novi pametni proizvod na kojem trenutno rade) te sve zaposlenike kompanije.
Konačna odluka još nije donesena, no iako je Essential do sada prikupio čak 300 milijuna dolara od velikih investitora, čini se kako se ovoj kompaniji bliži kraj te će njezini zaposlenici (a riječ je dijelom i o ljudima koji su se Rubinu priključili iz Googlea i Applea), nastaviti svoje karijere u sklopu neke druge kompanije.
Izvor: Fast Company