Nalazimo se u razdoblju u kojem ljudi iz prve ruke, odnosno na vlastitoj koži mogu osjetiti probleme u logistici i globalnom lancu nabave koji su rezultirali kašnjenjem proizvoda i njihovim poskupljenjima. “Kada ljudi ne mogu dobiti svoj božićni poklon, to znači da se traži hitno rješenje za te probleme”, komentirao je situaciju na tržištu CEO kompanije Embark Trucks Alex Rodrigues.
On smatra kako je s velikim porastom trgovine putem interneta (za koju je djelomično zaslužna i pandemija), nedostatkom vozača kamiona te velikim gužvama u američkim lukama, stvorena velika prilika za razvoj tržišta autonomnih kamiona.
Svoju kompaniju Rodrigues je osnovao 2016., a od ovog tjedna s dionicama Embark Trucksa trguje se na burzi, pri čemu je on sa samo 26 godina jedan od najmlađih izvršnih direktora američke javne kompanije u povijesti. Njegova kompanija fokusirana je na razvoj tehnologije za autonomne kamione. Dakle, ne bave se razvojem i proizvodnjom samih kamiona, već tehnologijom i softverom pomoću kojih se flote klasičnih kamiona mogu pretvoriti u flote autonomnih kamiona.
Korištenjem njihove tehnologije mogu se povećati prihodi po kamionu za 300 posto, smanjiti vrijeme dostave za 40 posto te povećati učinkovitost potrošnje goriva za 10 posto, objasnio je za CNBC. Ove godine već je nekoliko kompanija (poput Aurore) fokusiranih na razvoj autonomne kamionske tehnologije izašlo na burzu, a Rodrigues je podsjetio i na nedavno objavljenu suradnju između Walmarta i Gatika.
Veliki i etablirani igrači shvaćaju hitnost i potrebu za ovom (autonomnom) tehnologijom. To vidimo kao pozitivan znak, smatra Rodrigues.