Do sada su bespilotne letjelice, popularni dronovi, u svijetu konzumerizma bile predstavljene isključivo kao naprave za snimanje i fotografiranje iz zraka, osim u slučajevima pojedinih korporacija koje dronove namjeravaju koristiti za dostavu. Ali, kako se vremena mijenjaju, tako i ono što je do jučer izgledalo nemoguće postaje moguće. Tako je na Consumer Electronic Showu (CES) predstavljen prvi dron kojem je namjena prijevoz ljudi! "Igračka" imenom EHang 184 je prva autonomna električna bespilotna letjelica koja omogućuje letenje na kraćim udaljenostima i na niskoj nadmorskoj visini.
Baš poput manjih dronova i EHang 184 ima osam propelera, slijeće i uzlijeće vertikalno, kao helikopter, a iz kompanije EHang tvrde kako je njihova bespilotna letjelica u stanju sletjeti čak i u slučajevima kada je samo jedan propeler funkcionalan. Što se tiče tehničkih karakteristika i gabarita, EHang 184 je visok otprilike metar i pol, težak je 200 kilograma, može letjeti brzinom od 100 kilometara na sat u maksimalnom trajanju od 23 minute... Nosivost je 90 kilograma, što bi valjda trebalo značiti da je EHang namijenjen isključivo onima koji nemaju problema s viškom kilograma. Što se tiče punjenja baterija, potrebno je četiri sata, odnosno dva sata za brzo punjenje.
Svakako je zanimljivo da dron EHang 184 nema apsolutno nikakvih fizičkih kontrola u kokpitu, sve operacije se kontroliraju i reguliraju integriranim tabletom. Tvorci ove sasvim neobične bespilotne letjelice tvrde kako je odrađeno 100-tinjak sati probnih letova koji su odrađeni bez većih problema, iako je letjelica još uvijek u fazi prototipa. Dodatna prednost je, napominju iz tvrtke EHang, što se propeleri mogu "preklopiti" stoga ovaj dron, objašnjavaju, "zauzima prostor jednak otprilike parkirnom mjestu za automobil". Za one koji će u bližoj budućnosti možda kupiti ovaj dron tvrtka je pripremila i kontrolni centar koji bi trebao imati 24/7 nadzor nad svim njihovim letjelicama.
Sigurnost je, navodi se, na najvišoj mogućoj razini, jer je EHang u stanju sam prepoznati potencijalne probleme u letu i autonomno sletjeti na najsigurniji način. Ako vas zanima cijena, za sada se o tome ne zna apsolutno ništa, čak ni u tragovima. Ono što će, neovisno o tome koliko je ovakav projekt zanimljiv i potencijalno iskoristiv, biti najveći problem je zakonska regulativa. Ogromnih problema je bilo i s dronovima malih dimenzija, iako su doneseni zakonski akti u većini zemalja, a kako će, tko i na koji način odrediti ponašanje vlasnika ovakvih letjelica, ako uopće dođe do komercijalizacije trenutačno je potpuna enigma. Ali, budućnost ovih godina dolazi sve brže, nije nemoguće da kroz nekoliko godina nebo bude "isprepleteno" i ovakvim bespilotnim letjelicama...