Pulsno detonacijski motori mogu se koristiti u naprednim raketnim i svemirskim sustavima, hipersoničnim letjelicama te orbitalnim svemirskim letjelicama. Rade tako što u komori dolazi do detonacije mješavine goriva i oksidanta, nakon čega pulsevi udarnih valova topline i visokog pritiska stvaraju pritisak pri izlasku iz mlaznice.
Dosad niti jedan pulsno detonacijski motor nije stavljen u proizvodnju ili iskorišten na letjelicama, no nekoliko prototipova takvih motora je dosad već testirano, uključujući i testnu letjelicu Blackswift američke agencije za napredna vojna istraživnaja (DARPA) 2008. godine.
Protekle godine su američki inženjeri uspješno testirali eksperimentalni rotirajući detonacijski motor za korištenje u svemirskim raketama.
Inženjeri već dugo vremena vjeruju da pulsno detonacijski motori pružaju veću termodinamičku učinkovitost od konvencionalnih mlaznih motora. Sad je Rostec to uspješno i dokazao uspješnim provođenjem prve faze testiranja i stvaranjem do 50 posto više potiska.
To će zauzvrat povećati maksimalan domet i nosivost zrakoplova za 1,4 do 1,5 puta. Dizajn će se moći primjeniti, primjerice, na orbitalnim svemirskim letjelicama, supersoničnim i hipersoničnim letjelicama te budućoj generaciji raketnih i svemirskih sustava, stoji u priopćenju Rosteca.
U istom priopćenju se navodi da bi zrakoplov opremljen pulsno detonacijskim motorom imao i bolju dinamiku leta te bolju okretnost u zraku.
Jednostavnost tog dizajna i njegove relativno niske potrebe za plinski dinamične procese omogućuje nam da integriramo razvojna rješenja na prethodnu generaciju motora. To pruža odličnu komercijalnu i ekonomsku prednost u usporedbi s tradicionalnim motorima koji su trenutno u razvoju, rekao je Evgenij Marčukov, direktor dizajna Uniter Engine Corporationa, gdje je testiran Rostecov motor.
Rostecov pulsno detonacijski motor započeo je s razvojem 2016. godine, kad je dobio nagradu za najbolji inovativni projekt na području tehnologija kljulčnih za Rusku Federaciju.