Je li moguće napraviti automobile koji će biti toliko sigurni da neće sudjelovati u prometnim nesrećama? Tako nešto zvuči kao utopija, no izvršni direktor kompanije Luminar Austin Russell vjeruje kako je takva utopija moguća. Njegova kompanija razvija tehnologiju (LiDAR) koja automobilima omogućuje da putem lasera prati sva događanja oko sebe kako bi na vrijeme mogli reagirati i izbjeći sudare s drugim vozilima ili pješacima, biciklistima itd. LiDAR emitira svjetlosne laserske valove i na temelju povratnih signala mapira prostor.
U nedavnom razgovoru za medije rekao je kako njihova tehnologija ne bi trebala omogućiti samo vožnju autonomnih automobilima po autocestama, već je krajnji cilj poboljšati sigurnost vozila kojima upravljaju vozači te zaista napraviti vozila koja, zahvaljujući brojnim sigurnosnim tehnologijama, neće sudjelovati u prometnim nesrećama. Russell, kojeg je inače Forbes proglasio najmlađim milijarderom na svijetu koji je sam zaradio svoj novac, kaže kako njihova tehnologija već sada daje dobre rezultate, a kako će s vremenom samo napredovati i razvijati se, jasno je kakva su njegova očekivanja u budućnosti.
Jedan od Luminarovih partnera je i Volvo te će se upravo sljedeća generacija njihova električnog automobila XC90 isporučivati s ugrađenim LiDAR-om. Naravno, nije teško zaključiti kako planovi Russella uključuju implementaciju njihove tehnologije i u druge modele Volva, a sigurno je kako će razgovarati i s drugim proizvođačima automobila oko korištenja LiDAR-a i njegove ugradnje.
Russell nije sramežljiv kada su u pitanju superlativi oko njegove kompanije, odnosno tehnologije koju razvijaju te smatra da upravo oni predstavljaju zlatni standard ove industrije. Smatra da je ta tehnologija od krucijalne važnosti za cijelu industriju autonomnih vozila, što su prepoznali i ostali proizvođači automobila i samo je pitanje vremena kada će i oni implementirati sličnu tehnologiju u svoja vozila.
Jednom kada većina vozila bude opremljena takvom naprednom tehnologijom, za očekivati je da će se broj prometnih nesreća, kao i broj poginulih i ozlijeđenih na cestama višestruko smanjiti. Iako Russell kaže kako je taj dan bliže nego se očekuje, jasno je kako će proći još jako puno godina dok većina vozila oko nas bude imala implementiran LiDAR i ostale napredne (sigurnosne) tehnologije.
Izvor: Fox