Čak 80 srednjoškolaca iz cijele Hrvatske imalo je tijekom prošlog tjedna priliku sudjelovati u radionicama iz primijenjenog računarstva, robotike, multimedijskog računarstva i geološkog inženjerstva. Radionice, koje su za učenike bile besplatne, a uključivale su i plaćene troškove puta i smještaja, izazvale su veliki interes te je za 80 mjesta bilo čak 919 prijava.
U prostorima Športske gimnazije i Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta 15 predavača održalo je radionice u trajanju od 5 dana, prema programu kojega su razvili Visoko učilište Algebra i Rudarsko-geološko-naftni fakultet u Zagrebu u suradnji s nositeljem projekta Hrvatskim uredom za kreativnost i inovacije (HUKI) i Institutom za razvoj obrazovanja (IRO).
Teme radionica su bile: Unity – izrada videoigara; Android – izrada mobilnih aplikacija; Zemlja, čovjek i geotehnologija te Robotika.
Prednost ovakvih programa je ne samo upoznavanje sa STEM-om kroz popularne oblike poučavanja, već i upoznavanje đaka iz različitih dijelova Hrvatske koji dijele iste interese te izdvajanje iz uobičajenog okruženja, što doprinosi i njihovom osamostaljenju. Ovakvi programi osim popularizacije STEM-a pomažu učenicima i u odabiru budućeg zanimanja, istaknula je prof. dr. sc. Marta Mileusnić s Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta.
Predavač Dino Kurelović naglasio je važnost razumijevanja tehnološkog okruženja.
Ovakvi programi kod mladih svakako potiču razvoj kritičkog razmišljanja i kreativnog načina rješavanja problema te im svakako daju drugu perspektivu o tehnologiji koja je sveprisutna u njihovom životu. Tijekom radionice mogli su vidjeti što se događa iza računalne igre ili aplikacije koju svakodnevno koriste i što se sve treba dogoditi da bi ona bila dostupna krajnjem korisniku. Vjerujem da većinu zanimaju područja kojima smo se bavili i ovakva radionica im je sigurno pomogla da dobiju bolji uvid i razmisle žele li se u tom smjeru dalje školovati ili se time baviti nekad u budućnosti. Čak i ako ne odaberu STEM područje kao svoj put, ovakve radionice sigurno mijenjaju percepciju o tome što se događa iza gotovog proizvoda koji nam je dostupan, omogućuju sagledavanje problema na drugačije načine i daju širu sliku o industriji koja se danas ubrzano razvija, istaknuo je Kurelović.
Programi i aktivnosti poput ovih koji će se provoditi u sklopu projekta STEM akademija dobrodošao su način da se osvijesti važnost ulaganja u znanje i kreativno rješavanje zadataka. STEM akademija će zasigurno napraviti značajan korak u smjeru promocije STEM vještina te nam je stoga drago da smo dio ovog projekta i njegove održivosti, izjavila je Maja Puhovski s Visokog učilišta Algebra.
Jedna od polaznica radionice za izradu videoigara, Inka Vuković iz 1. razreda srednje Obrtničke i tehničke škole Ogulin oduševljena je radionicom.
Ovo je moje prvo iskustvo vezano za STEM radionice, mogućnost koja mi je pružena da sudjelujem na njima mi je mnogo značila. Smjer obrazovanja u koji idem (Tehničar za računalstvo) je ono što me ispunjava i volim, te ova akademija mi je pružila otvaranje šireg spektra što se tiče programiranja. Kroz ovih pet dana naučili smo raditi u programu Unity i u programskom jeziku C# koji nam omogućuje izradu video igara. STEM Akademija meni kao i ostalim sudionicima ostavila je veliki dojam i otvorila vidike prema daljnjem obrazovanju. Zajedništvo i međusobna suradnja nas polaznika i predavača je nešto što će nam ostati dugo u sjećanju. Predavači su bezuvjetno podijelili svoja znanja i iskustva sa nama.
Galla Uroić s Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta istaknula je zadovoljstvo interaktivnošću i komunikacijom u obliku dijaloga s učenicima.
Iskustvo je izrazito ugodno i pozitivno, budući da su polaznici bili zainteresirani, voljni aktivno sudjelovati u radionici, komunicirati, postavljati pitanja bez susprezanja i općenito pokazati inicijativu u radu na radionici.
Programi poput ovih organizirani za mlade itekako su potrebni, posebno ako uzmemo u obzir činjenicu da u gotovo svakoj županiji nedostaju stručnjaci iz STEM područja. Drago mi je da su sudionici bili aktivni tijekom predavanja i da su pokazali velik interes za informacije o tome kako nastaviti obrazovanje u STEM području, bilo u Hrvatskoj ili u inozemstvu, zaključila je obrazovna savjetnica iz Instituta za razvoj obrazovanja Ana Uglešić.
Nakon uspješno održanih radionica, nastavak projekta slijedi u drugoj polovici godine, kada će se održati STEM festival. Projekt ima za cilj pružiti djeci i mladima priliku za razvoj vještina povezanih sa STEM-om, upoznavanje s novim inovativnim metodama učenja i načinima dolaska do otkrića i rezultata u STEM-u.
Provedba projekta STEM akademija započela je 29.06.2021. i ukupnog je trajanja dvije godine. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je sufinancirao Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.224.392,86 kn.