Tinejdžeri su prilično nezainteresirani za tehnologiju budućnosti

Iako tehnološke tvrtke ulažu milijarde u samu tehnologiju, čini se kako će proći još dosta godina dok je korisnici prihvate i počnu masovno koristiti.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 05.04.2023. / 15:39

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prije otprilike godinu i pol Mark Zuckerberg napravio je veliki zaokret sa svojom kompanijom. Facebook je postao Meta, a fokus je prebačen na metaverzum, odnosno virtualni svijet koji bi u nekoj budućnosti trebao postati važan dio naših života. Umjesto da ljudi komuniciraju i druže se uživo, Zuckerberg vjeruje kako će nam takva skupna druženja zamijeniti virtualna druženja avatara.

Slika nije dostupna Još jedan palac dolje platformi budućnosti: Disney otpustio cijeli odjel za razvoj metaverzuma

Osvajanje tog tržišta, smatraju u Meti, neće biti sprint, nego maraton te vjeruju kako će se plodovi investicije u metaverse vidjeti tek krajem desetljeća. U tome su čini se u pravu, jer njihov odjel za metaverzum za sada samo bilježi velike gubitke, dok Metin virtualni svijet nije privukao previše korisnika, a i oni čiji se avatari druže u njemu nisu baš oduševljeni.

Da nema nekog interesa za virtualnim svijetom pokazalo je i nedavno istraživanje Piper Sandlera u SAD-u. U istraživanju, koje je provedeno tijekom veljače, sudjelovalo je 5600 tinejdžera, a zanimljivo je kako skoro trećina njih (29 posto) već posjeduje VR uređaj. No od onih koji posjeduju takve naočale, odnosno uređaj za virtualnu stvarnost, samo 4 posto njih ga svakodnevno koristi, odnosno 14 posto njih koriste ga najmanje jednom tjedno.

To su prilično porazne brojke za ovo tržište i najbolje pokazuju kako trenutačno ne postoji neki atraktivan i zabavan sadržaj koji bi ljude privukao da provode više vremena u metaverzumu. Osim ako se ne pojavi takva neka aplikacija koja će privući milijune, ne treba očekivati neku navalu na postojeće uređaje te samo 7 posto ispitanih kaže kako su zainteresirani za kupovinu uređaja za virtualnu stvarnost.

Iz Piper Sandlera kažu kako podaci o slaboj korištenosti uređaja pokazuju kako je VR tržište još u svojim ranim danima, a ti se uređaji ne mogu niti usporediti po svojoj važnosti s pametnim telefonima koje mladi ne ispuštaju iz ruku.

Slika nije dostupna Veliki Zuckerbergovi planovi za virtualnu stvarnost: Za 4 godine očekuje svoj “iPhone trenutak” koji će promijeniti cijelo tržište

Iako na ovo tržište uskoro ulazi i Apple, teško je očekivati da će se situacija promijeniti jer bi cijena njihova prvog AR/VR uređaja trebala iznositi oko 3 tisuće dolara tako da potražnja za njim sigurno neće biti velika.

Izvor: CNBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti