O Appleovom automobilu glasine kruže već godinama i često smo na mreži mogli pročitati kontradiktorne informacije. Govorilo se o potpuno autonomnom vozilu bez volana, papučica gasa i kočnice pa zatim o automobilu koji će imati samo određeni stupanj autonomije, poput Tesle. Također, i dalje nije jasno hoće li to biti luksuzno vozilo samo za one dubljeg džepa ili će Apple Car biti pristupačnije vozilo namijenjeno većem broju potencijalnih kupaca. Naravno, ono što ne treba očekivati jest jeftini automobil namijenjen masama. Ipak je riječ o Appleu.
Na kakvom konkretnu vozilu rade vjerojatno ćemo saznati tijekom sljedećih nekoliko godina, no zahvaljujući trenutačno dostupnim informacijama, jedna se stvar ipak može sa sigurnošću potvrditi. A to je da Apple zaista testira automobile s autonomnom tehnologijom.
S obzirom na to da u Kaliforniji podaci o testiranjima autonomnih automobila, ali i njihovim vozačima moraju biti javni, odnosno vozači takvih vozila moraju biti registrirani, ti su podaci otkrili broj automobila na kojima Apple testira svoju tehnologiju, kao i broj vozača. U Kaliforniji danas se tako vozi 67 vozila u kojima je implementirana Appleova autonomna tehnologija, a za njihovu vožnju registriran je 201 vozač.
Iako je riječ o autonomnoj tehnologiji, dakle automobilima upravljaju računala, u tim vozilima i dalje moraju biti ljudi kako bi preuzeli volan u slučaju da tehnologija zakaže. Nakon testiranja koje uključuje vozače, sljedeći korak trebao bi biti testiranje autonomne tehnologije u vozilima u kojima nema vozača, već sve ovisi samo o tehnologiji.
Dok Apple još nije dosegao tu razinu, neke druge tvrtke poput Wayma jesu. U njihovim autonomnim automobilima ne samo da nema vozača, već na određenim tržištima ta Googleova kompanija pruža usluge taksi prijevoza u njima tako da, ako naručite njihov taksi i u aplikaciji zatražite autonomni automobil, pokupit će vas prazno vozilo, tj. automobil u kojem nema vozača.
Što se tiče kvalitete tehnologije, čini se kako nema previše razloga za zabrinutost jer je uzrok većina problema koje su Waymovi automobili do sada imali (a prešli su milijune kilometara) bio čovjek, odnosno vozači drugih automobila koji su izazvali sudare s Waymovim taksijima.
Izvor: Arena EV